1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Uçuş Korkusu Nasıl Yenilir?

Konusu 'Kişisel Gelişim' forumundadır ve Suskun tarafından 25 Mayıs 2011 başlatılmıştır.

  1. Suskun

    Suskun V.I.P V.I.P

    Katılım:
    16 Mart 2009
    Mesajlar:
    23.242
    Beğenileri:
    276
    Ödül Puanları:
    6.230
    Yer:
    Türkiye
    Banka:
    2.052 ÇTL
    Uçuş Korkusu Nasıl Yenilir?

    Uçakla yolculuğun yaygınlaşması ile gündelik bir çok korku arasına uçak korkusu da girdi.Peki uçak korkusunu yenmek mümkün mü?

    Gündelik hayatta korkunun pek çok çeşidi yaşanırdı. Bunlar içinde açık alan korkusu, kapalı alan korkusu, asansör korkusu, karanlık korkusu derken artık gündelik hayatımıza uçağa binme korkusu da girdi. Kemal Sunal’ı bu korkudan kaybetmiştik. İlk kez uçağa binen kişilerde panik atağa benzer belirtiler görülüyor. Bunlar terleme, kalp çarpıntısı ve ölüm korkusu gibi belirtiler çok gözleniyor. Bu kişiler uçuşun yarında inmek ister ve kabin görevlilerini zor durumda bırakırlar.

    NPİSTANBUL Nöropsikiyatri Hastanesi Psikiyatri Uzmanlarından Dr. Gökben Hızlı Sayar samanyoluhaber habere yaptığı açıklamada konuyu değerlendirdi:

    [​IMG]Uçuş korkusu pek çok kişinin yaşamını etkilemekte ve ulaşımda havayolunun kullanımını engelleyerek kişiyi zor durumda bırakabilmektedir. Ne yazık ki medyada uçuşla ilgili haberlerin çoğu uçak düşmesi, uçak arızaları ve hava korsanlığı ile ilgilidir ve kişilerdeki uçuş korkusunu pekiştirmektedir. Ayrıca birçok filmde uçak kazaları ve kaçırılmaları korku teması olarak kullanılmaktadır. Buna karşın uçak yolculuğunun güvenirliğine ve konforuna değinen yazı ve haberlere neredeyse hiç rastlanmamaktadır. Olumsuz mesajların bu denli yoğun olması da kişilerin uçuş korkusunu tetiklemekte, pekiştirmektedir,

    Bilgi sahibi olmak

    Uçuş korkusunu yenmenin ilk aşaması havacılık hakkında bilgi sahibi olmaktır. Bir uçak güvensizse dünyanın her yerinde uçuştan men edilir. Bu sektörde güvenlik söz konusu olduğunda masraftan kaçınılmaz. Uçuşla ilgili her olay defalarca kontrol edilir. Bugün bindiğimiz ticari uçakların hepsi yedek sistemli olarak yapılmıştır, yani bir sistem ola ki çalışmazsa onun görevini üstlenecek başka bir sistem bulunmaktadır. Bu çifte güvenliğe uçuş personeli de dâhildir. Arabamızı her yola çıkışından önce birçok teknisyenin gözden geçmediği, her an yedek bir şoförle araç kullanmadığımız ve her yıl uçak kazalarında ölenlerden defalarca kat fazlasının karayolu kazalarında öldüğü düşünülürse uçaklar oldukça güvenilirdir. Her 4,5 milyon uçuştan birinde kaza olurken, her 14.000 karayolu aracından biri kaza yapmaktadır. Yaya olarak yürürken kaza geçirme oranı bile uçak kazasından 2 kat daha yüksektir. Çoğu zaman uçuş fobisi olanlar uçak kazasında kurtulma ihtimali olmadığını belirtirler. Oysaki bu yanlış bir inançtır. Uçak kazalarının %25’inde hiç can kaybı olmaz. Uçak en sağlam, darbelere en dayanıklı ulaşım aracıdır,

    Korku normal bir duygu

    Korku normal bir insan duygusudur ve bazı durumlarda kişinin korku veren durumdan uzaklaşmasını sağlayarak koruyucu işlev gösterir. Fakat korkunun düzeyi artarsa kişi paniğe kapılır ve tepkileri engellenir. Tehlikeli bir durumla karşılaşınca normalde verilen “kaç ya da savaş” tepkisinin yerini donakalma alabilir. Eğer kişinin korkusu aşırı, anlamsız ve sürekli ise, bu durumla karşılaşma ihtimali olduğunda dahi yoğun sıkıntı yaşıyorsa, bu durum kişinin günlük hayatını, işlevlerini engelliyorsa bu durumda korkuya “fobi” adını veririz. Benzer biçimde kişi uçaktan aşırı korkuyor, binemiyor, binmesi gerektiğinde ya kaçınıyor ya da çok sıkıntı ile uçak yolculuğuna katlanabiliyorsa o kişide uçak fobisi vardır. Fobi bir korkaklık durumu değildir.

    Günlük yaşamda cesur olurlar

    Uçak fobisi olan pek çok kişi de günlük yaşamlarında cesur, atik, başarılı kişilerdir. Ancak uçuş fobisi bir hastalıktır, tedavisi mümkündür. Tedavide öncelikle kişinin başka fobilerinin, depresyon, stresle ilgili bozukluklar, madde kullanımı gibi başka ruhsal sorunlarının bulunup bulunmadığı değerlendirilir. Sorunun sebebine, şiddetine ve doğasına göre ilaç tedavileri ya da psikoterapiler uygulanabilir. Psikoterapilerde hastanın uçuşla ilgili olumsuz algı ve yanlış düşüncelerinin değiştirilmesi, pozitif koşullanma, sistematik duyarsızlaştırma, gevşeme tekniklerinin öğretilmesi ve üstüne gitme ile fobinin yenilmesi mümkün olmaktadır.
     
    Son düzenleyen: Moderatör: 15 Mayıs 2016
    YoRuMSuZ bunu beğendi.
  2. YoRuMSuZ
    Avare

    YoRuMSuZ Biz işimize bakalım!

    Katılım:
    7 Haziran 2006
    Mesajlar:
    24.427
    Beğenileri:
    7.341
    Ödül Puanları:
    11.330
    Cinsiyet:
    Bay
    Banka:
    8.758 ÇTL
    13 adımda uçuş korkusuyla vedalaşın
    Uçuş Korkunuzu Nasıl Yenersiniz kitabının yazarı Michael Salem pekçok kişinin fobisi olan uçuş korkusuyla baş etmek için ipuçları yayınladı. 10 yıl boyunca kendi korkusu yüzünden uçağa binemeyen Salem şimdi uçmaktan uzak duramıyor. Dört yılını korkusuyla baş etmek için çeşitli yöntemler araştırma ve geliştirmeyle geçiren Salem, artık başkalarına yardım ediyor.

    Konu uçuş korkusu olunca her türlü mantık ve sağduyunun uçup gittiğini belirten Salem, “yetişkinler için uçuş korkusu karanlıktan korkmakla eşit” dedi. Uçuş korkusu yükseklik, kapalı mekan, kontrol kaybı, türbülans, kalkış prosedürleri gibi bir dizi korkunun birleşmesi sonucu ortaya çıkıyor. Uçuş korkusundan kurtulmak için hızlı bir yol yok süreç 3 ila 5 ay sürüyor. İşte Salem’in uçuş korkusuna karşı önerdiği 13 tavsiye...

    1) Seyahati akıllıca seç

    Yolcular bugünün internet çağında hangi rota, havayolu ve hatta hangi uçak tipinde uçacağını kontrol etme şansına sahip. 1990’larda bir seyahat acentasını arayıp nereye uçmak istediğinizi söylüyordunuz. Ancak şimdi Travelocity veya Expedia gibi sitelerden size en uygun uçuş planını yapabilirsiniz. Seyahatiniz için en kısa mümkünse non-stop uçuşu ve en büyük uçağı seçin. Uçuş korkusu olan pekçok kişi Airbus A330, A340, A380 veya Boeing 747, 767, 777 gibi büyük, çift koridorlu uçaklarda daha rahat ediyor.

    2) Havalimanına erken git ve gözlem yap

    Havalimanıdaki bütün uçakların kalkışını izle ve sürecin ne kadar rutin işlediğini gör. Uçak havada gözden kaybolana kadar onu izlemeye devam et sonra dikkatini diğer kalkışa ver. Kendini bu uçakların içinde hayal et ve ne kadar sinirli olabileceğini düşün. Sonra da aslında sıkıcı olabilecek kadar sıradan ve sorunsuz bir uçuşu izlediğini hatırla. Uçağın içinde yolcu olmakla sadece bir gözlemci olmak arasında devamlı rol değiştir. Sonra da gerçekten uçağın içinde olduğunuzda gözlem yaptığınız sıradan anları hatırlayarak rahatlayın.

    3) Doğru koltuğu seçin

    Eğer business veya first class uçacak kadar şanslı değilseniz oturacağınız koltuklarda çok fazla bacak mesafesi olmayacaktır. Uçuş korkusu olanlar için kapalı bir alan herşeyi daha kötü yapar. Bu yüzden her zaman ön sıra veya çıkış kapısında oturmaya gayret edin, hatta bu koltuklar için daha fazla para ödemekten kaçınmayın. Koridordaki koltukları daha çok öneririm çünkü size ekstra alan duygusu verir. Unutmayın, tek koridorlu uçaklarda arkaya doğru ilerledikçe koltuk mesafesi daralacaktır.

    4) Erken kalkın

    Bazı kişiler uçuştan önce iyi bir gece uykusunu önerir ancak bunu yaparak muhtemelen uçarken uykunuz gelemeyecektir. Halbuki uçuştan önce mümkün olduğu kadar az uyursanız uçuş sırasında kestirmeniz böylece korkarak geçirdiğiniz süreyi kısaltmanız mümkün olacaktır.

    5) Alışılmadık seslere hazırlıklı olun

    Her uçuşta iniş takımları veya flap hareketleri gibi tanımadığınız sesleri duyabilirsiniz. Unutmayın ki ister uçak ister araba her makinenin sesi vardır. Eğer uçktan hiç ses gelmezse endişelenmeniz gerekir. Siz uçak mühendisi değilsiniz bu yüzden alışılmadık bir ses duyduğunuzda biri size aksini söyleyene kadar normal olarak nitelendirin.

    6) Motor sesini kapatın

    Uçuş sırasında pilota motorları kapatın demenizi önermiyorum fakat motor gürültüsünü duymamanız için yapabilecekleriniz var. Uçuş korkusu olan kişiler yolculuk sırasında her türlü sese aşırı duyarlıdır çünkü beyinleri bir sorun olduğunu düşünmeye programlanmıştır ve bunu her türlü sese reaksiyon göstererek kanıtlamaya çalışır. Ses kesen kulaklıklarla bu sorunun üstesinden gelebilirsiniz. Pilot size elektronik aletleri kullanma izni verir vermez hemen gürültüyü engelleyen kulaklıklarınızı takın ve hemen sevdiğiniz bir melodiyi dinlemeye başlayın.

    7) Uçuş ekibini izle

    Uçaktayken kabin personelini izleyin. Ne kadar güler yüzlü ve kibar olduklarına odaklanın ama en önemlisi çalışırken ne kadar rahat olduklarına dikkat edin. Onların hareketleri size herşeyin ne kadar yolunda olduğunu gösterecektir.

    8) Uçağa binmeden önce pilotla konuşun

    Eğer mümkünse uçağa binmeden önce pilotunuzla sohbet edin. Kesinlikle utanmayın çünkü pilotlar çok güleryüzlü ve anlayışlı insanlardır. Onun uçaracağı uçakta yolculuk edeceğinizi ve uçuş korkunuz olduğunu ve sizi neyin rahatsız ettiğini söyleyin. Çoğu pilot birkaç dakikasını ayırarak size uçuşla ilgili açıklama yapacaktır. Bir pilottan duymak her zaman rahatlatıcıdır ayrıca sizinle konuşurken ne kadar rahat olduğuna da dikkat edin. Tabi ki bunu yapacağım derken kokpit kapılarını da zorlamayın. Güvenlik önlemlerinin 11 Eylül'den sonra çok daha sıkı hale getirildiğini unutmayın.

    9) Türbülanslara hazırlıklı olun

    Uçuş korkusu olan bir yolcunun en büyük kabusu türbülanstır. Şu çok küçük bilgiyi asla unutmayın uçaklar hava boşluklarından dolayı düşmez. Bir başka önemli bilgi de pilot türbülans sırasında kemerlerinizi takmanızı herhangi bir risk olduğu için değil yanınızdaki yolcunun üzerine devrilmemeniz için ister.

    10) Sakin güzergahları seçin

    İnternette türbülans beklenen rotalarla ilgili bilgi bulabilirsiniz. Hangi güzergahların daha az türbülanslı olduğunu (dağlık ve yağmurlu güzergahlar daha fazla türbülans riski içerir) araştırabilirsiniz. Turbulenceforecast.com adlı siteden bu tür bilgilere kolaylıkla ulaşabilirsiniz.

    11) Yolculuğu kısaltacak yollar bulun

    Eğer oturup endişelenirseniz her dakika saatler gibi gelecektir. Bir dergi-kitap okumak, oyun oynamak, film izlemek gibi yollarla zaman öldürebilirsiniz. Uçak hava boşuklarına girerken sevdiğiniz şeyden zevk alacağınızı düşünmeyin aksi halde daha sinirli olursunuz. Bu yöntem sadece zaman geçirmenin en kolay yoludur.

    12) Kalkışı düşünmeyin

    Hiçbir şekilde kalkış anının nasıl olacağını düşünmeyin. Ne kadar endişeli olursanız beyniniz kötü senaryolar hazırlama konusunda o kadar üretken olacaktır. Uçuşun kendisi dışında kesinlikle hiçbir şeye konsantre olmayın.

    13) Sık uçun

    Korkunuzun üzerine gidin böylece yok olduğunu göreceksiniz. Vaktiniz ve paranız varsa sık uçmaya gayret edin. Ilk başta zorlanabilirsiniz ama daha çok uçtukça korkunuz da ortadan kalkacaktır. Ayrıca yeni yerler görecek ve hayattan daha çok zevk alacaksınız.
     

Sayfayı Paylaş