1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Üşengecin Sağlık Rehberi

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve Papatya tarafından 8 Ağustos 2012 başlatılmıştır.

  1. Papatya
    Meşgul

    Papatya Sözlerimi Geri Alamam.* Süper Moderatör

    Katılım:
    6 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    16.306
    Beğenileri:
    5.863
    Ödül Puanları:
    10.980
    Yer:
    Seattle.
    Banka:
    5.549 ÇTL


    Kalp sağlığını tehdit eden şeylerden biri hareketsizliktir. Eğer spor insanı değilim diyorsanız spor salonuna adım atmadan sağlıklı olmanın 10 formülüne göz atmalısınız.

    Evin İçinde Kıpırdayın


    [​IMG]
    Uzmanlar günde 30 dakikalık fiziksel aktivitenin kalp sağlığını korumaya yardımcı olduğunu söylüyorlar. Aktif olmak ana damarların kolesterol ve yağ ile tıkanmasını engelliyor. Ancak bunun mümkün olması için günlük ve rutin olan ev ileri az kalıyor. Evinizdeki eşyaların yerlerini değiştirmek, derinlemesine temizlik yapmak, perdeleri yıkamak, dolap içlerini boşaltıp tekrar düzenlemek gibi aktivitelerin egzersize alternatif olmasını sağlayabilirsiniz.


    İşyeri Bağımsızlığı


    [​IMG]

    İş yerinizde saksı çiçeği olmak yerine hareketli olarak anılan insanlardan olmayı tercih edin. İş arkadaşlarınıza söyleyeceklerinizi e-posta atmak yerine yanlarına gidebilirsiniz. Eğer ofisinize merdiven ile çıkma şansınız varsa asansör kullanmayın. Öğlen aralarında ofis içinde küçük ziyaretler yaparak yemek sonrası yürüyüşü yapmış olursunuz.

    Randevu Ayarlayın


    [​IMG]
    Bundan tek zevk alacak olan kalbiniz değil elbette. Hoşlandığınız biri ile güzel bir akşam geçirmenin kan dolaşımınızı hızlandırdığını biliyor musunuz? Elele yürüyüş yapmak, dans etmek veya hayal gücünüzü kullanacağınız diğer aktiviteler kalp sağlığınıza destek verirler.


    Çocuklarınızın Arkasından Koşun
    [​IMG]

    Çocuklarınız varsa şanslısınız demektir. Onlar ile zaman geçirmek başlı başına bir egzersizdir. Çocuklarınızı alıp bir parka gittiğinizde onlarla özgürce oynamak, koşmak, yuvarlanmak, zıplamak gibi aktivitelerde tam bir egzersiz yerine geçecektir.

    Evde Davet Verin

    [​IMG]
    Başından sonuna kadar çok hareketli geçecek bir iştir evde davet vermek. Alışverişi, temizliği, hazırlanmayı, pişirmeyi, düzenlemeyi ve servisi kendiniz yapın. Kalbinizin bu işe ne kadar sevineceğine inanamazsınız.

    Bahar Temizliği

    [​IMG]

    Yılın hangi ayı olursa olsun "bahar temizliği" olarak tabir edilen derinlemesine temizlik yapabilirsiniz. Uzun sürecek bir bahar temizliğini günlere bölebilir, böylece daha uzun süre egzersiz yapma şansı bulmuş olursunuz. Örneğin her hafta ayrı bir odaya odaklanmak harika olabilir.
    Köpeğinizi YıkayınKöpeğiniz yıkanmaktan hoşlanıyor olsa bile, hazırlığı, yıkaması ve kurulanması sonunda ise banyonun temizlenmesi aktivitesi sizi spor salonuna gitmiş gibi hissettirecektir.

    Otomobiliniz İle İlgilenin

    [​IMG]
    Normalde oto-yıkamayı tercih ediyor olabilirsiniz. Ancak her defasında bir yerlerinin eksik temizlendiğinen ve bunca parayı boşa verdiğinizden şikayet ediyorda olabilirsiniz. İşte size bir fırsat. Otomobilinizi her ne kadar dışarıda yıkatsanız bile ayda bir defa derinlemesine bir şekilde kendiniz temizleyebilirsiniz.


    Alışverişe Gidin

    [​IMG]
    En rahat spor ayakkabılarınızı giyerek, vakit geçirmekten en hoşlandığınız alışveriş merkezine gidin. Bütün mağazalara girip çıkın, giyin çıkartın, deneyin bakın. Eve döndüğünüzde ne kadar efor sarfetmiş olduğunuzu daha iyi anlayacaksınız.

    Bahçe Düzenlemesi

    [​IMG]
    Eğer bir bahçeniz varsa bahçenize yoksa balkonunuzda belli düzenlemeler yapabilirsiniz. Bitki yetiştirmek sizi hem rahatlatacak, hemde hareket etmenizi sağlayacaktır. Sadece çiçek ekmek yerine sevdiğiniz ve uygun olan meyve sebzeleri yetiştirmek çok keyifli olacaktır. Ayrıca kendi yetiştirdiğiniz ve tazeliğinden emin olduğunuz ürünleri yemek çok sağlıklıdır.
     

Sayfayı Paylaş