1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Uyku, biraz uyku...

Konusu 'Anne - Çocuk Sağlığı' forumundadır ve MeRciMeK tarafından 18 Ocak 2010 başlatılmıştır.

  1. MeRciMeK
    Masum

    MeRciMeK V.I.P V.I.P

    Katılım:
    20 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    9.071
    Beğenileri:
    1.871
    Ödül Puanları:
    7.230
    Banka:
    427 ÇTL
    Hamilelik hep mahmurdur. Hep bir uyku halleri vardır. Çünkü onların daha çok uyuması gerekir.

    Yastığınız Yüksek Olsun
    Başınızı hafif yükselterek uyursanız mide yanması şikayetleriniz azalabilir. Bu önlem aynı zamanda burun tıkanıklığı yaşayan anne adaylarında da etkili.

    İdrara Sık Çıkma Uykunuzu Böler
    Ama bunun için de size önemli bir önerimiz olacak. Öncelikle gece sıvı alımınıza dikkat edin. Hamilelikte yeterli sıvı almaya özellikle yaz aylarında dikkat etmelisiniz. Ama günlük alacağınız su miktarının önemli bir kısmını gündüz ve akşamın erken saatlerinde almanız, yatmaya yakın sıvı alımınızı azaltmanız gece tuvalete kalkmak için uyanma şikayetlerinizi azaltır. Bildiğiniz gibi rahim büyüdükçe mesaneye baskı yapar ve mesaneniz az miktarda dolduğunda bile kapasitesi azalmış olduğundan idrar yapma ihtiyacınız artar.

    Ayrıca kafeinden uzak durmanızda yarar var. Kahve, çay ve kolalı içecekleri akşam saatlerinden itibaren kesmeniz, gece sık tuvalete gitme olasılığınızı azaltır. Bunun yanında bu tür içeceklerin içinde bulunan kafein ve tein, santral sinir sistemi uyaranı olarak uyku kaçırıcı özellikler gösterir.

    Bacağınız kasılıyor mu?
    Hamileliğin son aylarında bacaklarınızda kasılmalar ortaya çıkabilir. Krampların temel nedeni, kanda yeterli magnezyum ve kalsiyum bulunmaması. Kemiklerden kana kalsiyum geçişi nispeten yavaş bir süreç olduğundan kimi zaman bacaklarda kasılmalar oluşabilir. İlk başta kalsiyum ve magnezyum alımınızı artırın. Bu maddeleri süt ve süt ürünleri, badem, incir ve ıspanak gibi gıdaları tüketerek sağlayabilirsiniz.

    Egzersiz Önerilerimiz
    Kasılmaları önlemek için size sunduğumuz egzersizleri yapabilir ve geceleri rahat bir uyku çekebilirsiniz.
    - Ellerinizi sağlam bir yere yaslayın. Kramplı olan bacağınızı dizden bükmeden, yerde kaydırabildiğiniz kadar geriye doğru kaydırın. Bu sırada diğer bacağınızı dizden bükebilirsiniz. Zorlandığınızda bacağınızı bu pozisyonda tutabildiğiniz kadar tutun. Gergin olan bacağınızı da yaylandırarak hareket ettirin.
    - Yere uzanın. Eşinize bir elini kramplı olan bacağınızın dizine bastırmasını, diğer elini de ayak tabanınızı size doğru germesini söyleyin. Bu egzersizde ayağınız bacağınızla 90 derecelik bir açı oluşturur. Bu sırada baldırlarınızda hafif bir ağrı duymanız normal. Eşiniz ayağınızı yumuşak hamlelerle ileri geri hareket ettirerek kramplarınızın hafiflemesine yardımcı olabilir.

    Stresten Uzak Durun
    Çoğumuz yatakta gergin bir pozisyonda bir o yana, bir bu yana döner dururuz. Beynimizin bir kısmı, kasların gereksiz yere gergin tutulmasıyla uğraşırken rahat bir uyku uyumak imkansızdır. Siz iyisi mi rahatlamaya ve gevşemeye çalışın. Bu sadece uykuya dalabilmeniz için değil, uyuduğunuz uykunun kalitesi açısından da gerekli.

    Nefes alma düzeniniz de çok önemli. Uykuya dalmaya çalışırken gün boyunca ortaya çıkan olumsuzlukları düşündüğünüzde nefes alma düzeninizin de bozulduğunu göreceksiniz. Çözmeniz gereken sorunlar varsa, bunları başka bir zamana ertelemelisiniz. Örneğin sorunlarınızı bir kağıda yazın ve yarın çözün. Böylece sorunlarınızı unutma korkunuzu da ortadan kaldırmış olursunuz. Pozitif olun. Tüm duyguların atasının düşünceler olduğunu unutmayın. Kendinize hayalinizde bir cennet yaratın ve beş duyunuzla bu cennette neler hissedeceğiniz konusunda bir hayal oluşturun. Bu hayal oluşana kadar uykuya dalmış olacaksınız.

    Aslan Yattığı Yerden...
    Rahat bir uyku için yatak çok önemli. Peki, yatak alırken nelere dikkat edeceksiniz? İlk olarak şunu söyleyebiliriz, çok sert bir yatak uyumanızı zorlaştırırken, çok yumuşak bir yatak da bel ağrılarıyla uyanmanıza neden olabilir. Yatağınızın ortopedik özellikler taşımasına dikkat edin. Hamileliğin son dönemlerinde en iyi uyku pozisyonu sol yandır. Karnınızı desteklemek için altına bir yastık koyabilirsiniz. Ayrıca yine iki bacağınızın arasına alacağınız bir yastık bel ağrılarından korunmada yardımcı olabilir.
     
    Papatya, İLkİm* ve dderya bunu beğendi.
  2. dderya
    Ayyaş

    dderya kOkOşŞ Süper Moderatör

    Katılım:
    29 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    11.313
    Beğenileri:
    7.505
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    izmir :)
    Banka:
    193 ÇTL
    Her şey tamam da stresten uzak durmak biraz mümkünsüz bir şey. Uykuya dalarken insanı aklından hep stresli düşünceler geçiyor. Ama pozitif şeyler hayal etmek gerekiyor tabii.
     
    Papatya ve MeRciMeK bunu beğendi.

Sayfayı Paylaş