1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Uykusuzluğa Bitkisel Çözüm

Konusu 'Alternatif Tıp' forumundadır ve ~meLek~ tarafından 12 Ocak 2014 başlatılmıştır.

  1. ~meLek~
    Cadı

    ~meLek~ GalataSaray'ım

    Katılım:
    15 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    3.052
    Beğenileri:
    188
    Ödül Puanları:
    3.330
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Öğrenci (:
    Yer:
    Napcan geLcenmi ki?
    Banka:
    109 ÇTL
    Türk Uyku Tıbbı Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Yılmaz "Ihlamur kekik sarı kantaron otu papatya çiçeği çayları yatağa gidince uykuya geçiş süresini kısaltır ve dalmayı kolaylaştırabilir" dedi.

    Türk Uyku Tıbbı Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Celal Bayar Üniversitesi Tıp Fakültesi Nöroloji Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Hikmet Yılmaz uyku sorunlarında izlenmesi gereken yıl konusunda açıklamalarda bulundu.

    Uykusuzluğun birçok hastalığın belirtisi olduğunu erken tanı için hekime başvurmanın çok büyük önem taşıdığını ifade eden Yılmaz "1 ay ya da daha uzun süreli uyku sorunlarında mutlaka bir hekime gitmek gerekir ancak bu süre içinde bazı bitkisel ürünler kısa süreli çözüm sunabilir" dedi.

    Yatmadan 10-15 dakika önce içilecek bazı bitki çaylarının uykuya dalmayı kolaylaştırdığını vurgulayan Yılmaz iyi bir baharat ve antibiyotik olan ada çayının bal ve sirke ilave edilerek içilmesi halinde huzursuzluk nedeniyle uykuya geçemeyenlere ya da aşırı yorgunluktan uykusunu sürdüremeyenlere iyi geldiğini belirtti. Yılmaz "Ada çayı gece terlemesi nedeniyle uykusu bölünenler için de yararlı olabilir" diye konuştu.

    Prof. Dr. Yılmaz uykusuzluğa çare olabilecek diğer bitkilerle ilgili şu önerilerde bulundu:

    "Ihlamur kekik sarı kantaron otu papatya çiçeği çayları yatağa gidince uykuya geçiş süresini kısaltır ve dalmayı kolaylaştırabilir. Yatmadan 10-15 dakika önce ılık muzlu ve ballı süt içmek ya da ayçiçeği yağı ile gargara yapmak da uykuya geçişi hızlandırır.

    İçindeki etkili maddeler kan şekerinin organizmaya dağılımını dengelediğinden elma da uykusuzluğa iyi gelir. Gelincik çiçeklerinin balla karıştırılması ile elde edilen macun geçmişte de uykusuzluk için kullanılmıştır."

    AA
     

Sayfayı Paylaş