1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Uykusuzluğun Çaresi Nedir?

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve ZeyNoO tarafından 12 Haziran 2014 başlatılmıştır.

  1. ZeyNoO
    Melek

    ZeyNoO ٠•●♥ KuŞ YüreKLi ♥●•٠ AdminE

    Katılım:
    5 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    58.480
    Beğenileri:
    5.784
    Ödül Puanları:
    12.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Muhasebe
    Yer:
    ❤ Şehr-i İstanbul ❤
    Banka:
    3.064 ÇTL
    Uykusuzluğun Çaresi Nedir?

    Eğer gün içerisinde yoğun tempolu çalışmadan sonra yatıp, vücudumuzu ve organlarımızı dinlendirmemiz için uyku çekemezsek, bir sonraki günümüz daha pasif ve verimsiz geçer. Uykusuzluğun tedavisi, belli kurallara dikkat edilmesi halinde başarılı olabilmektedir. Bunun için uzmanların önerdiği tedavi yöntemlerini maddeler halinde sıralayalım.uykusuzluk-problemi

    Düzenli bir uyku saati kendinize ayarlamaya çalışın. Hangi saatte uykunuz gelmeye başladıysa, o saatte hemen yatağa gidin. Her gün bunu tekrarlayarak, uyku saatinizi ayarlamaya çalışın.
    Öğleden sonra önerilen uykuları, gece uykusuzluğu çeken bir kişi yapmamalı. Gece uykularının düzene girmesi için bu alışkanlık varsa terk edilmeli.
    Hafta sonları, gece uykusuzluğu çekenler için nimet mesabesinde. Hafta sonları kesinlik geç yatmayın. Hafta içi sağlamış olduğunuz düzen üzerine hafta sonları da aynen devam edin.
    Hafta sonların da veya mümkünse hafta içlerinde yüzme, koşma, yürüme gibi vücudu uyarıcı aktiviteleri yapmaya gayret gösterin. Sinir sistemlerinin daha iyi çalışması için gerekli olan bu aktiviteleri yapmaya kesinlikle çalışın.
    Yukarıda saydığım etkinlikleri uyku öncesinde yapabilme ihtimaliniz varsa, o zaman yapı. Mesela yatmadan önce ev içerisinde hafif egzersizler. Bu durumda sinirler uyarılmış olacağından, vücutta uykuda erkenden kendisini hissettirecek.
    Akşam yemeklerini kesinlikle geç vakte bırakmayın ve ağır yiyeceklerden kaçının. Bunlar uykunun birincil düşmanı. Hatta gerekirse, öğleyi biraz daha tehir ederek, akşam yemeklerini rafa kaldırın. Bunu yapamıyorsanız, hafif yiyeceklerle yetinin.
    Aşırı sıvı tüketmek, gece uykunuzun bölünmesine sebep olur. Bu sebeple, yatmadan önce kesinlikle sıvı tüketmeyin.
    Çay, kahve özellikle tüketilmemesi gerekenler arasında. Bunların yerine illaki bir şey içecekseniz, ılık bir süt veya ıhlamur içmeniz, uykuyu desteleyici bir fayda sağlar.
    Yatağında uykusuzluğa neden olabileceğini unutmayın. Eğer eski bir yatak varsa, daha ortopedik bir yatak alın. Ortası çukurlaşmış olan yatakların uyku deneyiminde sakatlık çıkarabileceği bir gerçek.
     

Sayfayı Paylaş