1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Uykusuzluğun çözümü mutfakta

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve MeRciMeK tarafından 18 Nisan 2010 başlatılmıştır.

  1. MeRciMeK
    Masum

    MeRciMeK V.I.P V.I.P

    Katılım:
    20 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    9.071
    Beğenileri:
    1.871
    Ödül Puanları:
    7.230
    Banka:
    427 ÇTL

    Uykuya dalmakta zorluk çekiyorsanız, mutfağınızda size yardımcı olacak pek çok çözüm var!

    Bal:

    Soğuk algınlıklarında da, ıhlamurun içine karıştırarak içtiğimiz balın sebebi, vücudumuza getirdiği rehavetin uykuya dalmamıza yardımcı olmasıdır. Özellikle gripal hastalıklarda, mutlaka dinlenmenin şart olduğunu düşünürsek, balın ne derece yarbadem,muz,papatya çayıdımcı olduğu ortada. Bu yüzden uykusuzluk çektiğinizde, ılık bir bardak süte bal karıştırarak içiniz.

    Patates:

    Patatesin içinde bulunan triptofan, midedeki asit seviyesini düşürür. Az miktarda, fırında pişirdiğiniz patatesi, iyi bir gece uykusu çekmenize yardımcı olabilir. Etkisini artırmak için, sütle birlikte püre kıvamına getirip yiyebilirsiniz.

    Badem:

    Badem, triptofan ve kalsiyum içerir. Bir avuç yiyeceğiniz badem, size sağlıklı bir uyku çekmekte yardımcı olacaktır. Üstelik bademin kalbinize dost olduğunu da unutmayın!

    Muz:

    Muzun içeriğinde magnezyum, serotonin ve melatonin bulunur. Neredeyse bir çeşit uyku hapı vazifesi gördüğünü söyleyebiliriz. Uykudan 2 saat önce yiyeceğiniz muz, kaslarınızı gevşeterek, rüyalar alemine yapacağınız yolculuğa yardımcı olacaktır.

    Papatya Çayı:

    Özellikle gergin ve endişeli olduğunuz dönemlerde uykusuzluk başa bela olur. Böyle zamanlarda, sakinleştirici özelliği olan papatya çayını içmek, uykuya dalmanızı kolaylaştıracaktır.

    Ilık Süt:

    Sütün içeriğinde bulunan triptofan, uykuya dalmanıza yardımcı olacaktır. Çocuklara yatmadan önce bir bardak ılık süt verilmesinin nedeni, daha rahat uyuyabilmeleri içindir.

    Kepek Ekmeği:

    Kepek ekmeği, vücudunuzdaki insülinin serbest kalmasına yardımcı olur. İnsülin, serotonin ve triptofan ile birleştiğinde, uykunuzun gelmesini sağlayacaktır.
     

Sayfayı Paylaş