1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Uykusuzluk (İnsomnia)

Konusu 'Felsefe / Psikoloji' forumundadır ve ZeyNoO tarafından 4 Aralık 2012 başlatılmıştır.

  1. ZeyNoO
    Melek

    ZeyNoO ٠•●♥ KuŞ YüreKLi ♥●•٠ AdminE

    Katılım:
    5 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    58.480
    Beğenileri:
    5.784
    Ödül Puanları:
    12.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Muhasebe
    Yer:
    ❤ Şehr-i İstanbul ❤
    Banka:
    3.064 ÇTL
    Uykusuzluk (İnsomnia)

    İnsomnia, yeterli miktar ve kalitede uyku uyunmamasına denmektedir. İdeal uyku, uykunun hem etkili hem de düzenli olması anlamına gelir. Uykusuzluk çeken bir çok kişi ya uykuya dalma güçlüğünden veya gece uyanmaktan yahut ikisinden de yakınır.

    Uyku, bedenin gücünü tekrar kazanmasına yardımcı olur. Beyin uyku sırasında bilgi geliştirme ve depolama açısından aktiftir. Uyku, kendi dengesini kuran tabii bir işleyiştir.

    Özellikle bebeklerin çok fazla uykuya ihtiyaçları vardır. Bebekler gün boyunca 16 saat uyumalıdırlar. Okul yaşına gelmiş çocuklarda 9 ile 10 saat arası uyku şarttır. Hatta yaşı 17-25 arasında olan kişilerin de okul çocukları gibi 8-10 saat uyumaları gerekir. Bu miktar yetişkinlerde 7 ila 9 saate, 70 yaşın üstündeki insanlarda ise 6-7 saate kadar düşebilir. Ancak uykunun süresi yaşa olduğu kadar kişiden kişiye de değişebilir.

    Uykusuzluğu gidermek için:

    1. Herşeyden önce uykusuzluğa sebep olan bir başka hastalığın (bazı organik hastalıklar, depresyon gibi) olup olmadığı araştırılmalıdır.

    2. Egzersiz yapmak faydalıdır. En iyi egzersiz zamanı öğleden sonranın geç saatleri ve gecenin ilk saatleridir. Yatmadan önce egzersiz yapmaktan kaçınmalıdır. Zinde insanların uyku kalitesi daha yüksektir.

    3. Hemen ilaca sarılmamak lazımdır.

    4. Geceleri herhangi bir sebeple geç yatılsa bile sabahları vaktinde kalkarak günlük hayata geçilmeli, gündüz uyunmalıdır.

    5. Akşam yemekten sonra alkol, kolalı içecekler, kahve, çay ve sigaradan kaçınmalıdır.

    6. Akşam yemeğini hafif ve erken yemelidir.

    7. Karyola ve şilte rahat olmalıdır. Oda ısısı 18 derece dolayında bulunmalıdır. İnsanlar genellikle aniden artış göstermeyen gürültüye uyum sağlayabilirler.

    İdeal bir uyku için:

    1- Yatağa yalnız “uyuyacak kadar yorgun” olunduğu zaman yatılmalı, adet ve alışkanlıklara göre değil.

    2- Yatar yatmaz ışığı söndürmelidir.

    3- Yatakta kitap okunmamalı, televizyon seyredilmemelidir. Bunlar uyandırıcı etki gösterir.

    4- Uyku için yatınca ve uyku tutmayınca kendimizi zorlamamalı, kalkarak rahatlatıcı, fazla hareket gerektirmeyen, az çok monotonluğu olan bir meşguliyette bulunmalıdır.

    5- Bu fiil yine uyunmadığında tekrarlanmalıdır. Uzun süre uyanık kalınsa dahi vazgeçilmemelidir.

    6- Saati hergün aynı kalkış zamanına kurmalıdır.

    7- İlgisiz düşünceleri yok saymaya çalışmalı, önemsememelidir
     

Sayfayı Paylaş