1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

volvo s60 konsept

Konusu 'Motorlu Araçlar Dünyası' forumundadır ve Mod-53 tarafından 21 Ekim 2011 başlatılmıştır.

  1. Mod-53
    Hoşgörülü

    Mod-53 Uzaklardayım Özel üye

    Katılım:
    16 Eylül 2011
    Mesajlar:
    1.355
    Beğenileri:
    83
    Ödül Puanları:
    1.330
    Cinsiyet:
    Bay
    Meslek:
    İŞLETMECİ
    Yer:
    İSTANBUL
    Banka:
    59 ÇTL
    Volvo S60 Konsept 2009 2010 teknik genel özellikler resimler



    Volvo S60 Konsept 2009 2010 teknik genel özellikler resimler ayrıntılı bilgiler aşağıdaki gibidir:

    Volvo S60 Konsept

    [​IMG]
    2010 yılına yenilerek girecek olan S60 ‘ın konsept versiyonu Detroit fuarında yerini aldı. Markanın araçlarında görülen klasik çizgi bu konsept versiyonla daha da aşılıyor. Volvo S60 Konsept çizgisiyle sedan bir aracın nasıl daha sportif bir görünüme sahip olabildiğini gösteriyor.
    Volvo Başkanı Stephen Odell “Yeni S60 rekabetin bıçak sırtı olduğu orta sınıfta en güçlü oynculardan birisi olacak” sözleriyle iddialarını açıklıyor.
    Coupe formu takip eden detaylar son dönemde popüler olan tasarım öğelerinin Volvo tarafından yorumlanmasını sağlamış. Tasarımında kullanılan akıcı coupe formu ve gergin çizgiler S60′ın sunacağı sportif sürüş keyfinin dışa yansıması olarak gösteriliyor. Ve sürüş performansı şimdiye kadar üretilen hiçbir Volvo'da olmadığı kadar dinamik hazırlanmış.
    [​IMG]
    S60′ın ön bölümünde dikkat çeken ilk detay panjurun trapezoid formu ve Volvo logosu oluyor. Panjuru kuşatan iki parantez far, kaputa birleşerek V formu kazandırıyor. Ön farların kaputa uzanan üst bölümü S60′a güçlü bir görünüm kazandırırken, alçak konumlandırılmış trapez formlu alt hava girişleri ön panjura ters formda yerleştirilmiş. Yeni S60′m ve bundan sonraki Volvo modellerinin yeni kimliği bu şekilde oluşturulmuş.
    Profilde ise yatık arka cam ve uzun tavan çizgisi coupe formunu ön plana çıkarırken omuz çizgisi arka camın alündan itibaren bagaj kapağını şekillendiriyor. Ayrıca konsept otomobil için özel olarak tasarlanmış 7 kollu 20 inç jantlar ve bronz renk fren kaliperleri, aracın “sıcak sıvı bakır” rengiyle uyumlu bir görünüm çiziyor.
    Dışardan bakınca arka kapıların öndekilere ters yönde açılacağı izlenimi uyansa da düğmeye basıldıktan sonra arka kapılar kayar şekilde, aracın arka lastiklerini kapatana kadar açılıyor. Bu şekilde açıldığında tam bir şov yapan kapılar seri üretim modelde kullanılmayacak.
    Yarış pistlerinden esintiler
    “Bu ve bundan sonraki Volvo modellerinde ‘yarış pisti' detaylarını daha çok göreceksiniz” diyen Volvo Tasarım Direktörü Steve Mattin, aracın tasarımında hiçbir çizginin “bitmediğini”, bunun yerine pistin virajlarını çağrıştıran kıvrımların kullanılarak aracın akıcı bir forma kavuşturulduğunu belirtiyor. Ayrıca hıza göre otomatik ayarlanan bir difüzör (dağıtıcı) kullanılarak aerodinamik performans artırılmış. Stop lambaları da normalde renksiz olarak duruyor ama yandıklarında standart (sinyaller turuncu, stop lambaları kırmızı) renklerine dönerek görünür hale geliyor. Ayrıca lambalar arka bölümün çizgilerine uygun şekilde yanarak, tasarımda bütünlük sağlıyorlar. İç mekanda da yenilikçi tasarım fikirlerine yer verilmiş. Böylece İskandinav tasarımını ön plana çıkaran detaylar Volvo S60 Concept'te de kendine yer bulmuş. “İleride yapmak istediğimiz şeyleri göstermek için hazırladığımız S60 Concept'in iç mekanı şimdiye kadar yarattığımız en ihtişamlı iç mekan” diyen Steve Mattin, koltukların ortasından arkaya doğru devam eden “havada yüzen” orta konsolu el yapımı Orrefors kristalinden hazırlamış.
    [​IMG]
    Sürücüye odaklı düzenlenen kokpitte görüş açılan ve kumanda elemanları üzerinde detaylı çalışmalar yapılmış. Hız göstergesi 3B-spiral olarak tasarlanmış ve düşük hız rakamları göze daha yakınken hızlanmalar sırasında gösterge içindeki rakamlar görsel olarak uzaklaşarak psikolojik olarak yüksek hızdan sakınılması sağlanmış. Aracın içinde “”yüzen enstrümanlar” teması koltuk tasarımlarında da kendini gösteriyor. Orta konsolun alt bölümünden sabitlenen koltuklar böylece zemine temas etmiyor ve “yüzme” etkisini fazlasıyla yaşatıyor. Hafif malzeme kullanılarak şekillendirilen sportif koltuklar her yolcu için bağımsız, toplam 4 adet olarak düzenlenmiş. Her koltuğun emniyet kemeri kendi bünyesinde yer alıyor. İç mekanda farklı bir ortam yaratmak için özel İskandinav ahşabı kullanılmış, seçilen renk İskandinavya sahillerinde kum ve güneşin oluşturduğu renk kontrastlarından oluşturulmuş.
    Güvenlikte yeni bir sınıf
    Volvo S 60 Concept'in çığır açan güvenlik özellikleri sadece otomobildekileri değil, yayaları da koruyor. Yeniliklerden en önemlisi aracın önüne bir yaya çıktığı zaman sürücü fren yapmasa da S60 maksimum fren gücü ile fren yaparak tehlikeyi önlüyor ya da hasarı azaltıyor. Çarpışma uyarısı, tam fren gücü ve yaya algılama teknolojisi ilk olarak Volvo S60 ile birlikte tanıtılacak. Volvo Güvenlik Uzmanı Thomas Broberg “Şimdiye kadar hep sürücüyü, diğer otomobillere çarpmaktan koruyacak teknolojiler üzerinde çalışük. Şimdi ise güvenlik konusunda büyük bir adım atarak yolların korunmasız kullanıcıları yayalar için teknolojiler üzerinde çalışıyoruz. Yeni teknoloji sayesinde Volvo S60, fren gücünün yüzde 50'si ile tamamı arasında kademesiz fren yapabiliyor. Bildiğimiz kadarıyla hiçbir üretici bizim geldiğimiz noktaya henüz ulaşamadı.”
    [​IMG]
    “Aracın hızı yaya ile çarpışmada meydana gelen hasarda en belirleyici etmen. Eğer hız 50 km/s'den 30 km/s'ye düşerse yayanın hayatta kalma şansı artar. Bizim geliştirdiğimiz teknoloji sayesinde 20 km/s'in altındaki çarpışmaları engellemek mümkün. Eğer araç daha hızlı sürülüyorsa bu yeni teknoloji sayesinde çarpışma hızı yüzde 75 oranında azaltılabiliyor” diyor Thomas Broberg. “Ayrıca Araştırmalarımıza göre yakın takip sonucu oluşan arkadan çarpmalarda sürücülerin yarısı henüz fren yapamadan öndeki araca çarpıyor. Çarpışma uyarısı ve Tam Güç Otomatik Frenleme sistemi sayesinde eğer öndeki araçla aradaki fark 25 km/s'ten az ise çarpışma çoğu zaman engellenebiliyor.”
    [​IMG]
    Acil bir durumda sürücü, öncelikle sesli olarak ve ön cama yansıtılan uyarı ile bilgilendiriliyor.
    Ani bir tepki için sürücüden yanıt gelmezse ve çarpışma kaçınılmaz ise araç tam gücüyle fren yaparak çarpışmanın zararını azaltmaya çalışıyor. Burada kontrol hala sürücüde ve sistem eğer çarpışma kaçınılmaz ise devreye girerek hasarı azaltıyor.
    Volvo'nun radar destekli Adaptif Hız Sabitleme sistemi de geliştirilerek, kuyruklarda veya gişe gibi yerlerde sürekli dur kalklarda problemsiz ilerleyebilmesi için yeniden düzenlenmiş. Böylece dur - kalklarda araç sakin hareketlerle ilerleyerek konforu artırıyor.
    Yeni 1.6 litre GTDi motor

    2009 Detroit Otomobil Fuarı: Volvo S60 Konsept Resimleri

    Volvo S60 Konsept Resimleri

    [Linkleri görebilmek için ÜYE olmalısınız!..]
    [Linkleri görebilmek için ÜYE olmalısınız!..] [Linkleri görebilmek için ÜYE olmalısınız!..]
    [Linkleri görebilmek için ÜYE olmalısınız!..] [Linkleri görebilmek için ÜYE olmalısınız!..] [Linkleri görebilmek için ÜYE olmalısınız!..] [Linkleri görebilmek için ÜYE olmalısınız!..]
     

Sayfayı Paylaş