1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Vücudumuzdaki Kemiklerin Sayısı

Konusu 'Fen ve Teknoloji' forumundadır ve ZeyNoO tarafından 27 Aralık 2011 başlatılmıştır.

  1. ZeyNoO
    Melek

    ZeyNoO ٠•●♥ KuŞ YüreKLi ♥●•٠ AdminE

    Katılım:
    5 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    58.480
    Beğenileri:
    5.784
    Ödül Puanları:
    12.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Muhasebe
    Yer:
    ❤ Şehr-i İstanbul ❤
    Banka:
    3.064 ÇTL
    Vücudumuzdaki Kemiklerin Sayısı

    Canlı organizmaya fiziksel olarak destek sunan, iç organların korunmasını sağlayan ve çoğunlukla minerallerdan oluşan, eklem ve bağlarla birbirine tutturulmuş, etrafı kaslarla sarılı yapıya iskelet sistemi denir.

    Vücudumuzda kaç kemik var?

    Yeni doğan bir bebekte 300′e yakın kemik vardır. Bu kemiklerden bazıları zamanla birleşerek yeni bir yapı oluşturur. Bundan dolayı yetişkin bir insandaki kemik sayısı bebeklerden farklı olarak yaklaşık 207 tanedir.

    İnsan vücudundaki kemik çeşitleri nelerdir?

    Vücudumuzdaki kemikleri, şekillerine göre 3 gruba ayırabiliriz:

    1. Kol ve bacaklarda uzun kemikler,
    2. El ve ayaklar ile omurgada kısa kemikler,
    3. Göğüs, kaburga ve kafatasından ise yassı kemikler bulunur.

    İskelet Sisteminin Görevleri:

    Vücuda şekil verir,
    Vücudumuzun dik durmasını sağlar,
    Kaslar ve eklemler yardımı ile vücudun hareketini sağlar,
    İç organları dış etkilerden korur,
    Kan hücresi üretimini gerçekleştirir,
    Kaslar ve iç organlar için tutunma yüzeyi sağlar,
    Fosfor ve Kalsiyum gibi mineralleri depo eder.

    İskeletin Bölümleri: İnsan iskeleti kafatası, omurga ve göğüs kafesi ile kol ve bacaklardan oluşur.

    İskelet sağlığı açısından, dengeli beslenme (özellikle de yeterince kalsiyum, fosfor, magnezyum ve D vitamini almak), düzenli spor, oturuş ve duruş biçimlerine özen göstermek, insan anatomisine uygun giysiler ve ayakkabılar giymek önemlidir.

    Dengeli beslenme, kemik gelişimi henüz tamamlanmadığı için çocuklarda D vitamini eksikliği, yetersiz kalsiyum alımı gibi durumlarda, kemik gelişimi yetersiz kalabilir ve raşitizm gibi hastalıklar ortaya çıkabilir. Bu nedenle, çocukların beslenmesine daha çok önem verilmelidir. Ayrıca, yaşlıların ve özellikle kadınların da kemik erimesine karşı dengeli beslenmeye ve yaşlarına uygun spor yapmaya çalışmaları faydalı olacaktır.
     

Sayfayı Paylaş