1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Vücudun Muhteşem Yakıtları!

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve ~meLek~ tarafından 14 Ekim 2013 başlatılmıştır.

  1. ~meLek~
    Cadı

    ~meLek~ GalataSaray'ım

    Katılım:
    15 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    3.052
    Beğenileri:
    188
    Ödül Puanları:
    3.330
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Öğrenci (:
    Yer:
    Napcan geLcenmi ki?
    Banka:
    109 ÇTL
    Büyüme ve ergenlik dâhil olmak üzere insanlar kendi gençlik yıllarında birçok fiziksel değişikliklerden geçer. Vücudun büyümek geliştirmek ve sağlıklı kalmak için çeşitli vitamin ve minerallere ihtiyacı vardır çünkü bu süre zarfında doğru beslenme çok önemlidir.

    Gün boyunca çeşitli vitamin ve mineralleri tüketmenin yanı sıra doğru dengeyi elde etmek için karbonhidratlar proteinler yağ ve kalori de oldukça önemlidir.

    Tüm işlenmemiş gıdaların tüketimi (örneğin taze meyve ve sebze düşük yağlı süt ürünleri yağsız et kümes hayvanları balık vb.) vücudun ihtiyaçlarını karşılamak sağlıklı ve düzgün bir gelişim süreci için en iyi yoldur.

    Bunların yanı sıra patates ve çerez gibi yiyeceklerde yiyebilirsiniz ama besinsel değeri var diye bu gibi yüksek kalorili besinleri tüketmeyi abartmamanız gerekmektedir.

    Eğer vejetaryenseniz öncelikli olarak etlerde bulunan vitamin ve minerallerin sağladığı besin değerlerini karşılayacak olan bir diyet listesi planlaması yapmanız gerekmektedir. Çinko ve demirler için en iyi kaynak et balık ve kümes hayvanlarıdır.

    Ayrıca çinko ve demir ihtiyacını kuru fasulye sert kabuklu yemişler ve lahana gibi yeşil yapraklı sebzelerden karşılayabilirsiniz.

    Kırmızı kan hücrelerinin üretimi için önemli olan B12 vitamini bitkisel besinlerden bulunmaz. Et yemiyorsanız B12 vitaminini yumurta süt ve süt ürünlerinde bulabilirsiniz. Vejetaryenler( süt ürünleri de dahil olmak üzere hiçbir hayvansal ürün yemeyen vejetaryenler) mutlaka vitamin takviyeyi almalıdır.

    Vejetaryen olmayı düşünüyorsanız bunu ilk önce doktorunuzla konuşun o sizin için bir liste oluşturarak sağlığınız için gerekli olan besinlerin planını oluşturur.
     

Sayfayı Paylaş