1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Vücudun Su Oranını ve Meyvelerin Yararları

Konusu 'Alternatif Tıp' forumundadır ve ~meLek~ tarafından 10 Ocak 2014 başlatılmıştır.

  1. ~meLek~
    Cadı

    ~meLek~ GalataSaray'ım

    Katılım:
    15 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    3.052
    Beğenileri:
    188
    Ödül Puanları:
    3.330
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Öğrenci (:
    Yer:
    Napcan geLcenmi ki?
    Banka:
    109 ÇTL
    KARPUZ: Su kaybı olduğunda, susama isteği olduğunda, az su içiyorum diyenlere karpuz yemelerini öneriyorum. Karpuzun posası da yüksek. Kurubaklagiller gibi kepekli ekmekler gibi besin gruplarını tüketemeyenlere de karpuzu bol yemelerini,Karpuz lif kaynağı açısından zengin. Bunun yanı sıra kırmızı rengi veren betakarotenlerden dolayı karpuz tam bir kanser savaşçısı, vücudumuzun bağışıklık sistemini de güçlendiriyor. Hem lezzetli hem sulu he de sağlığımıza çok katkısı var.

    AHUDUDU: Vücuttan toksinlerin uzaklaştırılmasında faydalıdır. Vücuda enerji verir. Kabızlığın beslenme tedavisinde destek olarak kullanılabilir

    DUT: Kalsiyum, demir, B ve C vitamini açısından zengindir. İdrar söktürücü ve kan yapımına faydası vardır.

    ERİK: Kırmızı, yeşil ve sarı erik olarak farklı cinsleri vardır. Erik b vitamini, potasyum ve magnezyum açısından zengindir. Özellikle mürdüm eriğinin kan yapıcı özelliği bulunmaktadır.

    İNCİR: Lif açından çok zengin bir meyvedir. Kuru ve taze olarak tüketilebilir. Fakat içerisine şeker eklenerek yapılan kuru incir pestilleri kan şekerini hızlı yükseltebileceğinden taze incir tercih edilmelidir. Bağırsak hareketlerini kolaylaştırır. Kabızlık için iyi bir besin seçeneğidir. A, C vitamini, sodyum, potasyum, fosfor, kalsiyum, demir ve magnezyum içeriği ile zengin bir besin çeşididir. Boğaz enfeksiyonlarında faydalı olduğu belirtilmektedir. Özellikle diyabet hastaları porsiyon kontrolüne dikkat ederek tüketmelidir.

    KAVUN: Güzel bir uyku için yatmadan 1-2 saat öncesinde ara öğün olarak kavun tercih edilebilir. Kolay uyumaya yardımcıdır, sinirleri yatıştırır. Hastaların en büyük şikayeti sıcaktan uyuyamamak. Kavunun çok iyi sakinleştirici özelliği var, lif oranı yüksek. Uyku şikayeti olanlara tavsiye edilir.

    KAYISI; Potasyum, kalsiyum, magnezyum, a ve b3 vitamini kaynağıdır. İçerdiği selüloz ve pektin ile bağırsak hareketlerini kolaylaştırır, kabızlık sorunu olanlar için iyi bir doğal ilaçtır. Kuru kayısı olarak da tüketilebilir, doğal yoldan kurutulmuş kahverengi olanlar tercih edilebilir. Doğal yoldan kurutulmamış olanlar alerjik reaksiyonlara neden olabilir. 3-4 kayısı bir porsiyon meyve eşdeğeridir. Kalori içeriği yükek olduğu için zayıflama diyeti yapanlar ve diyabet hastaları porsiyon miktarlarını kontrol ederek tüketmelidir. Ayrıca içeriğinde oksalat bulunduğundan böbrek taşı şikayeti olanlar fazla miktarda tüketmemelidir.

    KİRAZ: idrar söktürücü özelliği vardır. Böbrek ve karaciğerin toksik maddelerden arındırılmasına yardımcı olur. Antioksidan etkisi vardır. Antosiyanin içeriği ile ağrı kesici etkisi vardır. Özellikleri kadınların adet dönemlerinde oluşan ödemin vücuttan atılamasına yardımcıdır. Zayıflama diyetleri lif zenginliği ve düşük kalorisi ile öğün aralarında tüketilebilir doğal ilaç.

    MUZ: Yaz meyvesi demek artık doğru değil, çünkü her mevsim var. Potasyum içeriği yönünden bizim için önemli. Yine diyat böbrek hastaları kan şekerini hızlı yükseltmesinden dolayı kontrollü tüketilmeli. Muz; porsiyonu sınırlı tüketilmesi gereken meyveler arasında yer alıyor.

    ŞEFTALİ: Şeftali artık olgunlaşıyor daha da lezzetleniyor. İçerdiği karotenoidler nedeniyle kalp damar sağlığı için önemlidir. Antioksidan özelliği ile kansere karşı koruyucu bir meyvedir. Bol miktarda a,b ve c vitamini içerir. Potasyum açısında çok zengindir. Sıcak günlerde afra kesesi ve karaciğer çalışmasını düzenlemede yardımcı bir besindir. Ailesinde kalp damar rahatsızlıkları bulunanlar da tüketmelidir.

    ÜZÜM: Özellikle kabuk ve çekirdekleri ile beraber tüketildiğinde antioksidan etkisi artmaktadır. Hücre yenileyici özelliği vardır. Kansızlık için iyi bir besin kaynağıdır. Kalori içeriği yüksek olduğu için özellikle diyet yapanların porsiyon miktarına dikkat ederek tüketmesi gerekmektedir.
     

Sayfayı Paylaş