1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Vücudunuzdaki Ödemi Atmanız İçin Pratik Öneriler

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve Çağlayağmur tarafından 2 Şubat 2015 başlatılmıştır.

Etiketler:
  1. Çağlayağmur
    Hoşgörülü

    Çağlayağmur ... Süper Moderatör

    Katılım:
    15 Aralık 2010
    Mesajlar:
    15.093
    Beğenileri:
    4.417
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Yer:
    Ankara
    Banka:
    811 ÇTL
    Vücudun çeşitli nedenlerle su tutup şişmesi olarak tarif edilen ödem, sıcak günlerde kadınların kâbusu oluyor. “Kilo mu aldım?” demeden önce, 10 adımda vücudunuzdaki fazla suyu atmanıza yarayacak önerilere kulak verin…

    Ödem sadece sıcak havalar nedeniyle oluşmaz. Uzun süre ayakta durmak, fazla tuzlu veya tatlı yemek, az su içmek, uyku problemleri de ödemi tetikler.

    Ödemden şikayetçiyseniz, göz önünde bulundurmanız gereken 10 öneri.

    1 – Yemeklerinize ekstra tuz ilave etmeyin, yemekleri az tuzlu pişirin ve daha çok baharatlandırın.
    2 – Şekerin sindirilmesinde çok miktarda su gerekir ve vücut suyu tutar. Tüketilen şeker miktarının azalmasıyla ödem sorunu da azalacaktır.
    3 – Gün içinde eğer herhangi bir sağlık probleminiz yoksa ödem atımını hızlandıran biberiye, ısırgan otu, kiraz sapı ve funda yaprağından destek alınabilir.
    4 – Meyvelerden kiraz, ananas ve kayısı; sebzelerdense yeşil yapraklı olanlar vücuttan fazla suyu atmaya yardımcı etkiye sahiptir.
    5 – Su içmeye özen gösterin. Asitli içecekler, alkol ve aşırı şekerli içeceklerden uzak durun.
    6 - Ara öğünlerinizden birinde probiyotik yoğurt veya kefir tüketin.
    7 – Ortalama 7-8 saat uyumaya dikkat edin. Az uyumak da ödem problemini tetikleyebilir.
    8 – Sağlıklı kilonuzda kalmaya çalışın. Fazla kilo, damarlar üzerinde ekstra basınç oluşmasına, dolaşımın yavaşlamasına ve vücuttaki sıvı dengesinin bozulmasına neden olur.
    9 - Düzenli egzersiz sıvı dengesini düzenlemeye yardım eder, fiziksel aktivite süresince nabzınızı kontrol edin.
    10 – Dolaşımı hızlandıracak, rahatlatıcı, lenfatik masajlar yaptırın.
     
  2. Çağlayağmur
    Hoşgörülü

    Çağlayağmur ... Süper Moderatör

    Katılım:
    15 Aralık 2010
    Mesajlar:
    15.093
    Beğenileri:
    4.417
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Yer:
    Ankara
    Banka:
    811 ÇTL
    Ödeme sebep olan hastalıklar nelerdir?

    Böbrek, kalp, damar, karaciğer hastalıkları ve hormonal bozukluklar.

    B6 VE Magnezyum Eksikliği Şişirir.

    - Vitamin ve mineral eksiklikleri de ödemi etkiler; özellikle B6 vitamini ve magnezyum minerali eksikliğinin tetiklediği bilinmektedir.
    – Hormon düzensizliği, özellikle troid hormonu ödemi artırır. Bu nedenle hormonlarınızı düzenli kontrol ettirin.
    – Tansiyon düzensizliği yine bir diğer etken. Eğer tansiyonunuz varsa ve ilaç kullanmanız gerekiyorsa düzenli kullanın.
    – Kadınlarda en çok regl öncesinde ve regl sırasında görülen bu problemi minimuma indirmek için tuzlu ve tatlı yiyeceklerden uzak durmanızda fayda var.

    BUNU İÇİN!

    1 su bardağı domates suyuna, katı meyve sıkacağında çektiğiniz 1 demet maydanoz, 2 salatalık ve 1 orta boy havuç suyunu karıştırıp için. Dilerseniz 1 çay kaşığı rendelenmiş taze zencefil de ekleyebilirsiniz.
    İdrara çıkmayı rahatlatan bazı besinler de şunlar:
    – Hindiba, su teresi
    – Kızılcık, böğürtlengiller
    – Salatalık, rezene,
    – Üzüm, limon, yeşil salata,
    – Siyah havuç, maydanoz, armut, ananas, taze soğan, karpuz
     

Sayfayı Paylaş