1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Vücudunuzun farkında mısınız?

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve Çağlayağmur tarafından 27 Temmuz 2012 başlatılmıştır.

  1. Çağlayağmur
    Hoşgörülü

    Çağlayağmur ... Süper Moderatör

    Katılım:
    15 Aralık 2010
    Mesajlar:
    15.093
    Beğenileri:
    4.417
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Yer:
    Ankara
    Banka:
    811 ÇTL
    Günlük hayat koşuşturması içinde spora ayırdığımız vakit her geçen gün azalıyor. Dolayısıyla ayırdığımız bu vakti etkin kullanmak ve maksimum kazanç elde etmek çok önemli. Her tarz egzersize başlamadan önce vücut farkındalığının oluşması ve gelişmesi, performansı arttırır. Problemli kas ve eklem gruplarına odaklanmayı kolaylaştırır.
    Başlayacağınız hangi spor olursa olsun, önce size vücut farkındalığı çalışmayı öneririm. Bu, çok kolay ve zaman almayan bir yöntem. Bunu gün içinde, evde, işte kolaylıkla uygulayabilirsiniz. Nasıl mı?

    Vücut Farkındalığını Geliştirmek

    Ayakta veya oturarak önce gözlerinizi kapatın. Birkaç derin nefes alın. Baş bölgenizden başlayarak yavaşça tüm vücudunuza odaklanın. Tüm vücudunuzda enerji akışı hayal edin. Bunu yaparken vücudunuzun odaklandığınız bölümünü gözünüzde canlandırmaya çalışın. Gözlerinizi, ağzınızı, kulaklarınızı, omuzlarınızı, kollarınızı, ellerinizi düşünün. Göğüs kafesini, sırtı, beli, karnı, kalçaları, bacakları, ayakları gözünüzde canlandırın. Her bölüme odaklandığınızda, kafanızda o bölgenin nasıl göründüğüne ve o bölgeyi nasıl hissettiğinize dair bir mental resim oluşturmaya çalışın. Her bölgede birkaç saniye harcayın. Daha sonra vücut parçalarını yavaş yavaş hareket ettirmeye başlayın. Başınızı yavaşça çevirin, omuzları yukarı çekin. Kolları, bacakları, kalçaları hareket ettirin. Hareketler esnasında neler hissettiğinize dikkat edin. Hangi bölgeler rahat ve gevşemiş? Hangi bölgeler kasılı ve gergin? Bunu hergün birkaç dakika uygulayın. Zamanla vücudunuzun daha çok farkında olmaya başlayacak ve egzersizlere hazır hale geleceksiniz.

    Dr. Erinç K.
    Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon, Akupunktur Uzmanı
     

Sayfayı Paylaş