1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Vücut saatinize uyun

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve MeRciMeK tarafından 6 Şubat 2010 başlatılmıştır.

  1. MeRciMeK
    Masum

    MeRciMeK V.I.P V.I.P

    Katılım:
    20 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    9.071
    Beğenileri:
    1.871
    Ödül Puanları:
    7.230
    Banka:
    427 ÇTL

    Sporun, yediklerinizin, hatta uykunuzun iyi olması için neyi, ne zaman yapmanız gerektiğini biliyor musunuz?
    Vücudumuzun, kendine has doğal ritmi, hızı ve işleyiş düzeni vardır. Ancak bu durum gün içinde değişkenlik gösterir. Yani onun neye ne zaman ihtiyaç duyduğunu, neyi ne zaman yaptığını bilirseniz içtiğiniz su bile size daha faydalı olur.
    Spor için uygun saatler

    06:00 – 09:00
    Ne yapmalı? Yürüyüş ve düşük tempolu koşu.
    Neden? Vücut ısısı ve kalp atışı açısının en düşük olduğu zamanlardır. Bu nedenle ağır olmayan egzersizler için en uygun saatlerdir.

    12:00 – 14:00
    Ne yapmalı? Yürüyüş ve yoga.
    Neden? Bu egzersizler gün boyunca kendinizi daha enerjik hissetmenizi sağlayacaktır.

    15:00 – 18:00
    Ne yapmalı? Tenis, voleybol, aerobik.
    Neden? Vücut ısısının arttığı, kasların güç ve esnekliğinin en üst noktaya ulaştığı zamanlardır. Aynı zamanda enerjiyi destekleyen adrenalin seviyesi de yüksektir.

    18:00 – 20:00
    Ne yapmalı? Yüzme, yoga, pilates, aerobik ve aletli egzersiz.
    Neden? Vücut ısısının en yüksek, kasların ise en esnek olduğu saatlerdir. Dolayısıyla spor yapmak ve esnemek için en uygun zamanlardır.

    Bu saatler size uymuyorsa;
    Bir defada 30-40 dakika egzersiz yapmak yerine, gün boyunca 10’ar dakikalık egzersiz yapmayı deneyin.


    Yemek için uygun saatler

    07:00 – 09:00
    Ne yapmalı? Kilo vermek istiyorsanız bu saatler arasında zengin bir kahvaltı edin.
    Neden? Erken saatte yediğinizde, kalorileri yakmak için önünüzde kocaman bir gün olur. Kahvaltı da kandaki şeker oranını yükseltir.

    Bu saatler size uymuyorsa;
    Her daim bir avuç badem veya çekirdek de midenizi tok tutmaya yarayacaktır.


    Uyku için uygun saatler

    01:00 - 05:00
    Nedir? En derin ve dinlendirici uyku bu saatler arasındadır. 06:00 civarı ise rüyalar daha derindir.
    Neden? Uykuya daldığınızda vücudunuz rahatlar, daha düzenli nefes alırsınız ve kalp atışlarınız ile kan basıncınız düşer. Uyku 90 dakikalık döngülerle gerçekleşir. Uykunun iki aşaması vardır. Biri hafif olan REM (hızlı göz hareketi), diğeri ise daha ağır olan NREM (yavaş dalga uykusu). Rüya görmek REM etabunda gerçekleşir.

    Bu saatler size uymuyorsa;
    Uyku probleminiz varsa her akşam aynı saatte yatağa girip uyumaya çalışın. Ayrıca kitap okumak da uykunuzu getirebilir.


    Cilt bakımı için uygun saatler

    16:00 – 20:00
    Neden? Kozmetik ve medikal bakım kremlerinin cildimizde en iyi emildiği saatlerdir. Çünkü bu saatlerde vücut ısımız daha yüksek, cildimiz ise daha geçirgendir.

    Bu saatler size uymuyorsa;
    Geç saatleri tercih edin. Çünkü erken saatlerde vücut ısısı daha düşüktür. 20:00 civarı cilt bakımı için uygun olacaktır.


    Dişçiye gitmek için uygun saatler

    13:00 – 15:00
    Neden? Dişlerin hassasiyeti bu saatlerde azalır. Bu nedenle acıyı normale göre daha az hissedersiniz.

    Bu saatler size uymuyorsa;
    İşten sonra gidip, ağrı kesici alabilirsiniz. Çünkü diş ağrılarının en çok hissediliği saatler 03:00 – 08:00 arasıdır.
     
  2. patik

    patik Özel Üye Özel üye

    Katılım:
    24 Aralık 2009
    Mesajlar:
    2.343
    Beğenileri:
    374
    Ödül Puanları:
    3.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Hemşire
    Yer:
    Kayseri
    Banka:
    524 ÇTL
    Güzel bir biyolojik saat ayarlama ama benim bir günüm bir günüme tutmuyorki. Mesela bir gün nöbetçiysem ertesi günü uyuyarak geçiriyorum. Sürekli 8-16 çalıştığımda da kahvaltıya hatta atıştırmaya dahi vakit kalmıyor.
     

Sayfayı Paylaş