1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Yağlı Yiyecekler Uykumuzu Getiriyor

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve Papatya tarafından 29 Eylül 2013 başlatılmıştır.

  1. Papatya
    Meşgul

    Papatya Sözlerimi Geri Alamam.* Süper Moderatör

    Katılım:
    6 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    16.311
    Beğenileri:
    5.869
    Ödül Puanları:
    10.980
    Yer:
    Seattle.
    Banka:
    5.580 ÇTL

    Yapılan araştırmada protein tüketmenin insanının uyanıklığına herhangi bir etki yapmadığı ortaya çıktı.

    [​IMG]

    Beslenme uzmanları Atkins diyetini takip eden insanların gün boyu kendini uykudaymış gibi hissettiğini yapılan araştırmanın ortaya koyduğunu belirtti. Yeni yapılan araştırmada gün boyu atik kalmak ile yenilen yiyecek türünün birbirleriyle ilişkili olduğu ileri sürüldü.

    ABD'nin Pennsylvania eyaletindeki Penn Eyalet Tıp Okulu'ndan uzmanlar yüksek düzeyde yağ tüketiminni gün içinde uyku durumumun yükselmesiyle ilişkili olduğunu söyledi.
    Buna karşılık yüksek karbonhidrat tüketiminin gün boyunca insanı atik tuttuğu kaydedildi.

    [​IMG]

    Bunun yanında insanlar bir miktar et yiyip karbonhidrat tüketmezlerse gün içinde daha fazla uyumaya yatkın oluyor. Araştırmacılar ayrıca protein tüketimi ile ayıklık arasaında bir ilişkiye rastlamadıkalrını belirtti.

    Penn Eyalet Tıp Okulu'nda psikyatr olarak görev yapan ve aynı zamanda araştırmada yer alan Prof. Alexandros Vgontzas "Yağ tüketiminin artması, obez olmayan sağlıklı insanların sağlıklarına da olumsuz etki yapıyor. Gün içinde fazladan uyku ve yorgunluk durumu modern hayatın akışını engelleyen en önemli unsurlarından. "Burada yağlı yiyeceklerin uyanıklığı düşürdüğü, bunun da kişinin günsel faaliyetlerine etki yaptığı ayrıca genel manada da halkın güvenliğini tehlikeye düşürdüğünü söyleyebiliriz" dedi.

    Uzmanlar araştırmada sağlıklı, obez olmayan ve gece normal uyku uyuyan 31 kişiyle çalıştı. Bu katılımcıların yaşları 18'den 65'e kadar değişiyordu. Bu kişiler dört gece uyku laboratuvarında test edildi.

    Dördüncü gün objektif uyku durumu değerlendirildi ve diyet için beş kere yemek sağlandı. Araştırmayı yapan uzmanlara göre daha önceki araştırmada diyetin subjektif uyku durumunu etkildeiği belirtilmişti. Son araştırmada objektif mahmurlukla beslenme arasında bir ilişki olduğu da ortaya çıktı.

    Objektif uyku hali birinin en yüksek seviyede gösterdiği fonksiyonuun, subjektif uyku hali ise kişinin kendini ne kadar yorgun hissettiği ile ölçülür.

    Karbonhidratın asgariye indirilmesini salık veren ve yüksek proteine dayalı Atkins diyeti et, yumurta, peynir, balık gibi proteinli yiyeceklere sınır koymuyor.

     
  2. patik

    patik Özel Üye Özel üye

    Katılım:
    24 Aralık 2009
    Mesajlar:
    2.337
    Beğenileri:
    367
    Ödül Puanları:
    3.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Hemşire
    Yer:
    Kayseri
    Banka:
    512 ÇTL
    Yağlı yiyecekten sonra ağırlık çöktü derler ya işte bilimsel açıklaması da geldi.
     

Sayfayı Paylaş