1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Yatmadan Önce Yenmemesi Gereken Yiyecekler..

Konusu 'Diyet / Mutfak' forumundadır ve TeBeSSüm tarafından 26 Ağustos 2013 başlatılmıştır.

  1. TeBeSSüm

    TeBeSSüm Pamuk Prenses ツ Özel üye

    Katılım:
    19 Eylül 2006
    Mesajlar:
    2.223
    Beğenileri:
    1.213
    Ödül Puanları:
    4.830
    Cinsiyet:
    Bayan
    Banka:
    725 ÇTL
    Özellikle gece geç saatlere kadar oturanlar, yatmaya doğru acıkmaya başlar ve atıştıracak birşeyler ararlar. Aç yatmanın uykuyu kaçırdığı bir gerçek, ancak yanlış yiyecekler de aç mide kadar uyku kaçırıyor, üstelik bazılarını gece yemek sağlığa da zararlı.

    Sağlığınızı korumak, huzurlu bir uyku uyumak ve formda kalmak için yatmadan önce bu yiyeceklerden sakınmalısınız.

    Fastfood


    Mideniz geceleri ağır ve yağlı yiyecekleri öğütmekte daha da zorlanır. Bu yiyeceklerle ihtiyacınızın çok üzerinde kalori almış olursunuz ve bu kilonuza yansır. Ayrıca bu tip yağlı yiyecekleri yatmadan önce yediğinizde ertesi gün kendinizi halsiz hissedersiniz.

    Baharat


    Baharatlı yiyecekler ve sarımsaklı yiyecekler genellikle sağlıklı besinler olsa da, yatmadan önce yendiğinde midenizin yanmasına neden olabilir. Özellikle gastrit problemi olanlar geceleri bu yiyeceklerden kesinlikle uzak durmalılar.


    Karbonhidrat ve şeker


    Minik bir parça tatlı belki huzurlu bir uykuya dalmanızı sağlayabilir ama abartmamanız gerekiyor. Yediğiniz tbu yiyecekler kan şekerinizi yükseltebilir. Pasta, kurabiye, beyaz ekmek gibi şeyler atıştırmak yerine mesela bir elma yiyebilirsiniz.

    Kırmızı et


    Aynı yağlı yiyecekler gibi kırmızı et de miğdenize oturup vücudunuzda fazladan yağa dönüşebilir. Bunun yerine bir iki dilim hindi veya tavuk salamı ya da ton balığı gibi proteinler tercih etmelisiniz.

    Laktoz


    Peynir gibi laktozlu yiyecekler geceleri midenize ağır gelebilir ve yanmasına yol açabilir. Bu tarz yiyecekleri gece değil daha erken akşam saatlerinde yiyebilirsiniz.


    Büyük porsiyon


    Gece atıştırmaları gece öğünlerine dönüşmemeli. Geceleri aldığınız kaloriyi maksimum 200-300 kaloride tutmaya gayret edin.

     

Sayfayı Paylaş