Yatmadan Önce Yenmemesi Gereken Yiyecekler..

TeBeSSüm

Pamuk Prenses ツ
Süper Moderatör
Katılım
19 Eyl 2006
Mesajlar
6,218
Beğeniler
3,555
Yaş
30
Takım
BEŞİKTAŞ
#1
Özellikle gece geç saatlere kadar oturanlar, yatmaya doğru acıkmaya başlar ve atıştıracak birşeyler ararlar. Aç yatmanın uykuyu kaçırdığı bir gerçek, ancak yanlış yiyecekler de aç mide kadar uyku kaçırıyor, üstelik bazılarını gece yemek sağlığa da zararlı.

Sağlığınızı korumak, huzurlu bir uyku uyumak ve formda kalmak için yatmadan önce bu yiyeceklerden sakınmalısınız.

Fastfood


Mideniz geceleri ağır ve yağlı yiyecekleri öğütmekte daha da zorlanır. Bu yiyeceklerle ihtiyacınızın çok üzerinde kalori almış olursunuz ve bu kilonuza yansır. Ayrıca bu tip yağlı yiyecekleri yatmadan önce yediğinizde ertesi gün kendinizi halsiz hissedersiniz.

Baharat


Baharatlı yiyecekler ve sarımsaklı yiyecekler genellikle sağlıklı besinler olsa da, yatmadan önce yendiğinde midenizin yanmasına neden olabilir. Özellikle gastrit problemi olanlar geceleri bu yiyeceklerden kesinlikle uzak durmalılar.


Karbonhidrat ve şeker


Minik bir parça tatlı belki huzurlu bir uykuya dalmanızı sağlayabilir ama abartmamanız gerekiyor. Yediğiniz tbu yiyecekler kan şekerinizi yükseltebilir. Pasta, kurabiye, beyaz ekmek gibi şeyler atıştırmak yerine mesela bir elma yiyebilirsiniz.

Kırmızı et


Aynı yağlı yiyecekler gibi kırmızı et de miğdenize oturup vücudunuzda fazladan yağa dönüşebilir. Bunun yerine bir iki dilim hindi veya tavuk salamı ya da ton balığı gibi proteinler tercih etmelisiniz.

Laktoz


Peynir gibi laktozlu yiyecekler geceleri midenize ağır gelebilir ve yanmasına yol açabilir. Bu tarz yiyecekleri gece değil daha erken akşam saatlerinde yiyebilirsiniz.


Büyük porsiyon


Gece atıştırmaları gece öğünlerine dönüşmemeli. Geceleri aldığınız kaloriyi maksimum 200-300 kaloride tutmaya gayret edin.

 

Benzer konular

Top