1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Yeni Spark çok iddialı

Konusu 'Motorlu Araçlar Dünyası' forumundadır ve k@LpSiz_K@fKéF tarafından 20 Aralık 2009 başlatılmıştır.

  1. k@LpSiz_K@fKéF

    k@LpSiz_K@fKéF Forum Onuru

    Katılım:
    16 Kasım 2008
    Mesajlar:
    3.721
    Beğenileri:
    35
    Ödül Puanları:
    2.880
    Yer:
    B!L€C€G!M
    Banka:
    44 ÇTL
    [​IMG]

    Cruze modeli ile atağa kalkan Chevrolet, yenilenen küçük otomobili Spark ile yükselişine devam etmek istiyor. Spark'ın 2007 Los Angeles Otomobil Fuarı’nda tanıtılan Beat konseptinden ilham alıyor. Bu fuarda, Chevrolet üç farklı küçük otomobil konsepti - Beat, Trax ve Groove’u sunmuş, basın ve fuar katılımcılarından alınan olumlu izlenimlerden sonra da bu "üçlüden" hangisinin üretilmesinin istendiğini belirlemek için bir tüketici anketi düzenlemişti. 1.9 milyon katılımcıya ulaşan bu ankette Beat açık ara farkla kazanan model oldu. İşte Spark bu yarışmanın sonuçlarına göre yeni tasarımına kavuştu.


    Tasarım
    Yeni Spark’ın dış görünümü 'tekerlekler dışarıda, gövde içeride' bir duruşa sahip; tek bir eğriden oluşan tavan çizgisi düzgün gövde hatları ile vurgulanıyor. Rakiplerine göre daha gösterişli, daha agresif ve kesinlikle çok daha dikkat çekici bir görünüşe sahip.


    Farlar gövdeye eliptik bir şekilde yerleştirilmiş ve ön ızgaradan A direğinin hemen arkasına kadar uzanıyor; saydam polikarbonat lensler ve krom kaplama far yuvaları da ön kısmın dinamik tarzını vurguluyor.


    Yanlarda, arka kapı kolları C direği boyunca gizlenmiş; böylece pek çok tasarımcının karşı karşıya kaldığı “Sportif bir üç kapılı otomobil pratik bir beş kapılı otomobilden daha mı iyidir?” sorusuna da yanıt bulunmuş. Yeni Spark her ikisinin de çekiciliğini sunuyor.


    Dahası, aracın keskin hatları en üstün üretim kalitesi seviyesi ile güçlendirilmiş. Panel boşlukları lazer keskinliğinde ve araç boyunca 3,0 mm veya daha az olacak şekilde tasarlanmış.


    Bu hassasiyet ve ayrıntılara gösterilen özen sadece aracın dış görünüşü ile sınırlı değil; kendi segmentinde, iç mekan tasarımlarında sadece pratikliğe ağırlık veren kimi modellerin aksine, Yeni Spark iç tasarım ve donanımıyla da eğlence, şıklık ve işlevselliği bir araya getiren canlı bir çekiciliğe sahip olmayı başarıyor.


    İç mekan
    Ustaca bir işçiliğin yanı sıra, Yeni Spark’ın kabini başlı başına ikonik bir tasarım örneği. Sınıfının özelliklerini – konfor, ferahlık ve kolay kullanılır kumandalar – korurken, aynı zamanda bunları sektörde eşi benzeri görülmemiş bir bütünlük içinde sunuyor.


    Kabinin odak noktası, direksiyon kolonunun üzerine yerleştirilmiş olan ve gerekli tüm bilgileri kompakt ve kolay okunur bir şekilde sunan, motorsiklet tarzı “gösterge paneli”. Analog hız göstergesinin yanında spor bir motosiklette olduğu gibi dijital bir devir göstergesi de bulunuyor; farlar açıldığında bu göstergenin arka planı sınıfından daha üstün özelliklere sahip buz mavisi bir ışıklandırma ile aydınlatılıyor. Sektörde eşi benzeri olmayan bu özellik, Yeni Spark'ın işlevsellik ile eğlenceyi bütünleştirme amacını açıkça ortaya koyuyor.


    Diğer bir akıllı özellik ise, Yeni Spark'ın entegre orta kumanda grubu; bu kumanda grubu müzik sistemi ve klimanın tek bir merkezi konumda toplanarak, ön panelin temiz ve derli toplu kalmasını sağlıyor ve tüm önemli kumandaları basit ve kullanımı kolaylıkla anlaşılabilecek şekilde tek noktada buluşturuyor. Klima kumanda biriminin çevresinde de, gece sürüş sırasında gösterge paneline uygun şekilde buz mavisi renkte aydınlanan kristal bir aydınlatma bulunuyor.


    Gösterge panelinin çevresindeki düzgün yüzey de ayrıntılara verilen önemi vurguluyor, giriş modelinde yüksek kaliteli teknik bir doku, orta düzey modellerde piyano siyahı, ve üst modellerde çevresi gümüş, kırmızı veya mavi renklerle rötuşlanmış tasarım, kapılarda ve koltuk kumaşlarında bu renklere uyumlu dekorasyon elemanlarıyla destekleniyor.


    Motor
    Chevrolet yeni Spark'ta 1.0 ve 1.2 litrelik üstten çift egzantrikli ve Euro 5 emisyon değerlerini karşılayabilen motorlar sunuluyor. Beş ileri düz vitesle kombine edilen motorlardan 1.0 litrelik versiyon, 995 cc’lik bir hacme ve 68 HP beygir güce sahip.0-100 km/s disiplinini 15.5 saniyede tamamlayan otomobil 154 km/s azami hıza ulaşabiliyor.


    1206cc hacme sahip olan 1.2 litre motor ise 81 HP beygir güç üretebiliyor. 0-100 km/s hızlanması 12.1 saniye olan otomobilin azami hızı ise 164 km/s. Buna karşılık 1.2 litrelik Spark 100 km’de ortalama 5.1 litre gibi mütevazi bir yakıt tüketimine sahip ve CO2 emisyonu ise sadece 119 g/km.


    Şubat 2010 yılında Türkiye'de satışa sunulacak olan yeni Chevrolet Spark'ın küçük sınıfta neler başaracağı merak ediyoruz.
     

Sayfayı Paylaş