1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Yiyeceklerin doğrusu, yanlışı

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve ~meLek~ tarafından 19 Ekim 2013 başlatılmıştır.

  1. ~meLek~
    Cadı

    ~meLek~ GalataSaray'ım

    Katılım:
    15 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    3.052
    Beğenileri:
    188
    Ödül Puanları:
    3.330
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Öğrenci (:
    Yer:
    Napcan geLcenmi ki?
    Banka:
    109 ÇTL
    Yiyeceklerin etkileri ile ilgili olarak bilinen doğru ve yanlışları haberleştiren İngiliz The Times gazetesi acı biberin gerçekten bağımlılık yaptığını yaşlandıkça kilo alındığı inanışının ise gerçeği yansıtmadığını yazdı.

    Şeker boğaz ağrısına iyi gelir: Doğru

    Şeker bal ve pekmez boğazdaki tahriş olmuş mukus zarının üzerini kaplar ve ağrıyı hafifletir. Hardal yabanturpu ve güçlü soğanlar da mukusu sökerek boğaz ağrısını rahatlatır.

    Bakırlı yiyecekler saçların ağarmasını önler: Yanlış

    Bakır eksikliği saçların ağarmasını hızlandırsa da bu minerali içeren yengeç istiridye ayçekirdeği fıstık ve badem gibi yiyeceklerin yenmesiyle saç ağarması önlenemez. Saçlardaki pigment eksikliği renk kaybına yol açar.

    Acı biber bağımlılık yapar: Doğru

    Acı biber yendiğinde hissedilen acı vücudun "doğal ağrı kesici" olarak bilinen endorfin hormonunu salgılamasına yol açar. Endorfin aynı zamanda haz hissi de verdiği için insanlar bir süre sonra bu hazzı yeniden hissetmek için daha acı biberler yemeye başlar.

    Pişirmek mineralleri yok eder: Yanlış

    Demir çinko iyot selenyum gibi çoğu mineral besinlerin pişirilmesiyle kaybolmaz. Yalnızca potasyum pişirme sıvısına karışır ve bu sıvı kullanılmazsa mineral yok olur.

    Çekirge ıstakozdan daha besleyici: Doğru

    İki çekirgede 28 gram protein (erkeklerin günlük ihtiyacının yarısı kadınlarınkinin yüzde 75'i) ve 6 mg demir (günlük ihtiyacın yarısı) bulunur. Bütün bir ıstakoz ise 22 gram protein 0.8 mg demir içerir.

    Pizza abur cubur grubuna girer: Yanlış

    Yarım margarita pizza ve balzamik sirkeli bir salata yiyerek yalnızca 360 kalori ve 12 gram yağ tüketmiş olursunuz. Ayrıca bir porsiyon sebze yemiş olursunuz.

    Kadınlar yağlı ve tatlı yiyecekleri sever: Doğru

    Birçok araştırma kadınların bisküvi kek gibi yağlı ve şekerli yiyecekleri erkeklerinse cips gibi yağlı ve tuzlu yiyecekleri tercih ettiğini gösteriyor.

    Yaşlandıkça kilo almak kaçınılmazdır: Yanlış

    Yaşlandıkça kas kütlemiz azalsa ve kalori yakma hızımız düşse de düzenli egzersiz yaparak bu durumun önüne geçebiliriz. Üstelik spor salonuna gitmeden evde basit hareketlerle kilo almayı önleyebilirsiniz.

    Elma uçuğu iyileştirir: Doğru

    Bir elmada 150 "süper besleyici" maddenin yanı sıra vitaminler mineraller ile tansiyon ve kolesterolü düşüren pektin maddesi bulunur. Elmanın içindeki kuersetin maddesi uçuğa yol açan virüsleri öldürür. Kuersetin maddesi kabuğun hemen altında bulunduğu için elmayı kabuğuyla yemek en iyisidir.
     

Sayfayı Paylaş