1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Yumurta akının yararları

Konusu 'Alternatif Tıp' forumundadır ve Papatya tarafından 8 Kasım 2013 başlatılmıştır.

  1. Papatya
    Meşgul

    Papatya Sözlerimi Geri Alamam.* Süper Moderatör

    Katılım:
    6 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    16.311
    Beğenileri:
    5.870
    Ödül Puanları:
    10.980
    Yer:
    Seattle.
    Banka:
    5.381 ÇTL

    [​IMG]

    Yumurtanın sarısının yağ ve kolestrol açısından zengin olup olmadığı tartışıla dursun, yumurta akının faydaları hemen hemen herkes tarafından kabul görmüştür.

    Besin değeri: Yumurta akı yağsızdır, çok az karbonhidrat içerir ve çok yüksek kalitede protein deposudur. Büyük bir yumurtanın akı 4.7 gram protein ve 62 mg sodyum içerir ve sadece 20 kaloridir.
    Ayrıca B vitamini içerir.

    Kolesterol: Bütün bir yumurtayı yemektense sadece beyazını yemeniz kolesterol seviyenizi düşürmekte size yardımcı olacaktır. Unutulmamalıdır ki yumurtanın sarısındaki kolesterol nerdeyse tüm günlük ihtiyacınızı karşılar.

    Kilo: Kahvaltıda yiyeceğiniz simit, poğaça gibi gıdaların yerine yumurtanın beyazını tüketmeniz hem kendinizi daha tok hissetmenize hemde vücudunuza daha az kalori almanıza yarayacaktır. Kahvaltının, en önemli öğün olduğu düşünüldüğünde besin değeri düşük gıdaları tüketmeniz sağlığınız açısından son derece sakıncalı olacaktır.

    Kolaylık: Üşengeç kişiler için hazırlaması oldukça kolaydır.
    İster suda kaynatarak ister de yağda pişirerek yapmanız mümkündür.
    Yağda yaptığınız taktirde kalorisi biraz yükselecektir ancak iyi kalite bir sızma zeytinyağı ile yapılan yumurta akı tam bir sağlık kaynağı olacaktır.

    Alıntıdır.

     

Sayfayı Paylaş