1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz
Notu Gizle
Merhaba Ziyaretçi.

"BENİM DÜNYAM" konulu resim yarışması başladı. İlgili konuya BURADAN ulaşabilirsiniz.

Sizi de bu yarışmaya katılıma davet ediyoruz...

Yürüyüş ve Faydaları

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve Çağlayağmur tarafından 8 Nisan 2012 başlatılmıştır.

  1. Çağlayağmur
    Hoşgörülü

    Çağlayağmur Mutlu Süper Moderatör

    Katılım:
    15 Aralık 2010
    Mesajlar:
    15.154
    Beğenileri:
    4.565
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Yer:
    Ankara
    Banka:
    1.427 ÇTL
    Yürümeden Önce


    1-Kilo vermek amacıyla naylon vb. gibi giysiler vücuda sarılmamalı.
    2- 40 yaşın üstündekiler doktora görünmeden, yürüyüş programına başlamamalı.
    3- Diyabet, hipertansiyon ve diğer sistematik hastalığı bulunanlar sık sık doktor kontrolünden geçmeli.
    4- Ciddi bir yemek sonrası hızlı ve ağır yürüyüşler yapılmamalı.
    5- Yürüyüş öncesi ve sonrasında susuz kalmamaya dikkat etmeli.
    6- İnce tabanlı ve makosen ayakkabılar ile yürüyüş yapılmamalı.
    7- Çok sıcak havalarda ve saatlerde yürüyüşten kaçınmalı.
    8- Bir sıkıntı hissedildiğinde yürüyüşe inatla devam etmemeli.


    Yürüyüşün Faydaları


    Bu prensiplere bağlı kalınarak uygulanan yürüyüş programlarının kazançları ise şöyle sıralanıyor:
    1- Yürüyüş kan akımını ve kan damarlarının miktarını artırarak, dolaşımı iyileştirir, kalp-damar ve beynin damarsal hastalıkları riskini azaltır.
    2- Kalp kası dahil, vücut kaslarını kuvvetlendirerek, daha etkin çalışmalarını sağlar.
    3- Her bir kasılmada kalbin pompaladığı kan miktarını artırarak, istirahatte kalp atım sayısını (nabzı) azaltır.
    4- Egzersiz ve stres durumunda arteriel kan basıncında (tansiyonda) oluşan yükselmeyi azaltır.
    5- Kan basıncını düzenler.
    6- Kalp kasının yan damarlardan beslenmesini destekler. Böylece kalbin ana damarlarında oluşacak tıkanıklıkların vereceği zararı azaltır.
    7- Şişmanlık riskini azaltır.
    8- Sindirimi kolaylaştırır.
    9- Beyine oksijen sağlanmasını artırarak, zihinsel keskinlik ve yaratıcı düşünce potansiyelini yükseltir.
    10- Lenfatik dolaşıma yardımcı olur.
    11- Egzersiz sırasında ve sonrasında metabolizmayı uyarır.
    12- Solunumsal kapasiteyi ve aerobik gücü artırır.
    13- Büyümeyi ve travma sonrası toparlanmayı olumlu etkiler.
    14- Kan yağlarının (trigliserid) düzeyini düşürür.
    15- HDL/LDL (iyi huylu-kötü huylu kolesterol) dengesini düzenler.
    16- Koordinasyona olumlu etki yapar.
    17- eklem ve kasların esnekliğini artırarak, bel ve boyun ağrılarını hafifletir.
    18- Kemiklerin sertleşmesini ve kuvvetlenmesini sağlar.
    19- Dayanıklılığı artırır.
    20- Yorgunluk duyumunu engeller.
    21- Uykusuzluğu azaltır, rahatlamaya yardımcı olur.
    22- Vücudun doğal keyif verici hormonları olan endorfinlerin salınımını sağlar.
    23- Yaşlanma sürecini geciktirerek, genç görünüm sağlar.
    24- Moral, özgüven ve iyimserliği artırır
     

Sayfayı Paylaş