1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Yürüyüş ve Faydaları

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve Çağlayağmur tarafından 8 Nisan 2012 başlatılmıştır.

  1. Çağlayağmur
    Hoşgörülü

    Çağlayağmur ... Süper Moderatör

    Katılım:
    15 Aralık 2010
    Mesajlar:
    15.092
    Beğenileri:
    4.415
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Yer:
    Ankara
    Banka:
    794 ÇTL
    Yürümeden Önce


    1-Kilo vermek amacıyla naylon vb. gibi giysiler vücuda sarılmamalı.
    2- 40 yaşın üstündekiler doktora görünmeden, yürüyüş programına başlamamalı.
    3- Diyabet, hipertansiyon ve diğer sistematik hastalığı bulunanlar sık sık doktor kontrolünden geçmeli.
    4- Ciddi bir yemek sonrası hızlı ve ağır yürüyüşler yapılmamalı.
    5- Yürüyüş öncesi ve sonrasında susuz kalmamaya dikkat etmeli.
    6- İnce tabanlı ve makosen ayakkabılar ile yürüyüş yapılmamalı.
    7- Çok sıcak havalarda ve saatlerde yürüyüşten kaçınmalı.
    8- Bir sıkıntı hissedildiğinde yürüyüşe inatla devam etmemeli.


    Yürüyüşün Faydaları


    Bu prensiplere bağlı kalınarak uygulanan yürüyüş programlarının kazançları ise şöyle sıralanıyor:
    1- Yürüyüş kan akımını ve kan damarlarının miktarını artırarak, dolaşımı iyileştirir, kalp-damar ve beynin damarsal hastalıkları riskini azaltır.
    2- Kalp kası dahil, vücut kaslarını kuvvetlendirerek, daha etkin çalışmalarını sağlar.
    3- Her bir kasılmada kalbin pompaladığı kan miktarını artırarak, istirahatte kalp atım sayısını (nabzı) azaltır.
    4- Egzersiz ve stres durumunda arteriel kan basıncında (tansiyonda) oluşan yükselmeyi azaltır.
    5- Kan basıncını düzenler.
    6- Kalp kasının yan damarlardan beslenmesini destekler. Böylece kalbin ana damarlarında oluşacak tıkanıklıkların vereceği zararı azaltır.
    7- Şişmanlık riskini azaltır.
    8- Sindirimi kolaylaştırır.
    9- Beyine oksijen sağlanmasını artırarak, zihinsel keskinlik ve yaratıcı düşünce potansiyelini yükseltir.
    10- Lenfatik dolaşıma yardımcı olur.
    11- Egzersiz sırasında ve sonrasında metabolizmayı uyarır.
    12- Solunumsal kapasiteyi ve aerobik gücü artırır.
    13- Büyümeyi ve travma sonrası toparlanmayı olumlu etkiler.
    14- Kan yağlarının (trigliserid) düzeyini düşürür.
    15- HDL/LDL (iyi huylu-kötü huylu kolesterol) dengesini düzenler.
    16- Koordinasyona olumlu etki yapar.
    17- eklem ve kasların esnekliğini artırarak, bel ve boyun ağrılarını hafifletir.
    18- Kemiklerin sertleşmesini ve kuvvetlenmesini sağlar.
    19- Dayanıklılığı artırır.
    20- Yorgunluk duyumunu engeller.
    21- Uykusuzluğu azaltır, rahatlamaya yardımcı olur.
    22- Vücudun doğal keyif verici hormonları olan endorfinlerin salınımını sağlar.
    23- Yaşlanma sürecini geciktirerek, genç görünüm sağlar.
    24- Moral, özgüven ve iyimserliği artırır
     

Sayfayı Paylaş