1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Zayıf Kalmak İçin Ege Mutfağı

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve ~meLek~ tarafından 12 Ocak 2014 başlatılmıştır.

  1. ~meLek~
    Cadı

    ~meLek~ GalataSaray'ım

    Katılım:
    15 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    3.052
    Beğenileri:
    188
    Ödül Puanları:
    3.330
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Öğrenci (:
    Yer:
    Napcan geLcenmi ki?
    Banka:
    109 ÇTL
    Ege Üniversitesi (EÜ) Gıda Mühendisliği Beslenme Bilim Dalı Başkanı Sibel Karakaya Ege mutfağında et kullanımının yaygın olmadığını sebze ve etin birlikte kullanıldığı yemeklerin ve zeytinyağlıların dikkat çektiğini söyledi.
    Ege mutfağındaki bu özeliklerin obeziteyi önleme açısından önemli olduğunu belirten Karakaya "Bunlar protein içerikleri düşük vitamin mineral ve antioksidan özellikli bileşenler bakımından daha zengin ve daha az enerji veren yiyecekler dolayısıyla bunlar kilo almaya neden olmaz. Ancak bunları yine bolca yağlayıp tüketirsek kilo alırız" dedi.
    Karakaya yediğin zaman zayıflatan bir yiyeceğin bulunmadığını ancak Ege mutfağında yer alan birçok sebze ve otun kalorisi düşük yiyecekler olduğunu kaydetti.


    'ZEYTİNYAĞI MASUM DEĞİL'

    Ege mutfağında yaygın kullanılan zeytinyağı sağlıklı ancak fazla tüketiminin yanlış olduğuna değinen Karakaya zeytinyağının 1 gramının tereyağı ve margarinin 1 gramıyla aynı enerjiyi verdiğine dikkati çekti.
    Karakaya "Zeytinyağı kilo yapması ve enerji vermesi bakımından masum değil. Zeytinyağının obeziteyi önler bir etkisi yok" diye konuştu. Günde en fazla 1 ya da 2 yemek kaşığı zeytinyağının sağlık açısından yeterli olduğunu vurgulayan Karakaya zeytinyağının fazla kullanımının kilo olarak geri döneceğine işaret etti. Karakaya obeziteye karşı kızartmaların yağlarının da süzülerek tüketilmesi gerektiğini mümkünse kızartma yerine haşlamanın zeytinyağlı dolma yerine pirinci daha az olduğu için etli dolmanın tercih edilmesi gerektiği ifade etti.


    'MUCİZE DİYET DİYE BİR ŞEY YOK'

    Diyet yapmanın zor bir şey olduğunu söyleyen Karakaya "Rejim yaparken beslenme alışkanlığınızı değiştireceksiniz bunu yaparken de hamur işlerinden ve yağlardan uzak duracaksınız. Bunu tamamen yok etmek mümkün değil zamanla azaltılmalı" diye konuştu. Sibel Karakaya diyette yeterli ve dengeli beslenip günlük alınması gereken kalorinin altında enerji alınmasını önererek "Beslenme alışkanlığınız değiştirmeniz gerekiyor ancak zayıflama konusunda 'mucize diyet' diye bir şey kesinlikle yok" dedi.
     

Sayfayı Paylaş