1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Zeki olmanın 15 yolu

Konusu 'Gerekli Bilgiler' forumundadır ve GöLGe tarafından 25 Mayıs 2010 başlatılmıştır.

  1. GöLGe

    GöLGe Uzman

    Katılım:
    18 Mart 2010
    Mesajlar:
    1.170
    Beğenileri:
    14
    Ödül Puanları:
    1.130
    Meslek:
    ÖĞRETMEN
    Yer:
    KaYSeRi-BaTMaN
    Banka:
    10 ÇTL
    Kaç defa beyninizin durduğunu, çalışmadığını hissettiniz? Patrona birşey sunmanız veya yazı yazmanız gerektiğinde genellikle neden bu durum ortaya çıkıyor?

    James Thorton’a göre bunun nedeni yaşlandıkça hafıza gerilemesi değil. Sadece bilişsel zekamızı geliştirme ihtiyacından dolağn bir uyarı..

    Bu yüzden düşünmeye biraz ara verip daha iyi düşünmek ve yaratıcı zekanızı geliştirmek için yapmanız gereken 15 tavsiye sunuyor..

    Zekanızı parlatan öneriler

    1. Doğru zamanlama yapın. Çoğu yetişkin insan sabahları, çoğu geç insan ise öğleden sonra daha net düşünür. En iyi düşünme zamanınızı belirleyin ve en zor beyin çalışmalarınız için o zamanı rezerve edin.

    2. İyi bir eğitim alın fakat abartmayın. Psikolog Dean Keith Simonton, okula gitmenin yaratıcılık üzerinde pozitif bir etkiye sahip olduğunu söyler. Ardından artan bir şekilde, mezuniyete odaklanma yaratıcılığı düşürür. “Etkili yazmada psikiyatrist olarak büyük bir yazar olmazsınız.”

    3. Konfiçyüsü dinleyin. Bir numara “hafıza yardımı” hafıza araştırmacılarının kendileri tarafından kullanılır: Not edin. Bir Çin atasözü “en zayıf mürekkep en güçlü hafızadan daha kalıcıdır”.

    4. Araştırmalar bir fincan kahvede bulunan kafein miktarının konsantre olmanıza yardımcı olacağını gösteriyor. Fakat kaygıya meyilli iseniz; bu bir işe yaramayabilir..

    5. Var olanlar için yeni hafızaları sağlama bağlayın. Michigan Üniversitesi Bilişsel Araştırmacı Denise Park, “Varolan hafızanızın yeni bilgilere uyum sağlayan bir darağacı olarak düşünün. Yeni bilgileri ayrılan alanın dışında bırakmayın. Özel olarak, hafıza kaybı için ilaç var mıdır diye sordunuz. Hafıza kaybı için herhangi bir reçeteli ilaç olup olmadığını bilmiyorum" diyor.

    6. Uygulama yapın. Yeni becerileri öğrenme ve sürekli uygulama yapma beynin internal organizasyonunu değiştirmek için ortaya çıkar. Bir çalışma, periodik eğitim dönemlerinin 70 yaşlarında olan gönüllülerin, 7 yaşlarındayken sahip olduklarından daha iyi bilişsel ve hafıza becerilerine yardımcı olduğunu gösteriyor. “uygulama gerçekten işe yarar” der National Institute on Aging’te emeritus psikolog Len Giambra.

    7. Fikirlerinize bir şans verin. Çoğumuz gerçekleri çabucak değerlendirme ve çabucak “gitme veya gitmeme” kararı vermede kabiliyetlerimiz için ödüllendiriliriz . Yaratıcılık daha fazla acele etme ve heyecan ister.

    8. Entelektüel bir iş ve zeki bir eş seçin. Polonya’dan merak uyandırıcı çalışmalar, kariyerleri entelektüel bir egzersiz isteyen kişilerin yaşamlarında yüksek bilişsel seviyeye sahip olduklarını sunuyor. Ve zeki biri ile evlenme başarınızın devamını sağlar.

    9. Yaratıcılık, genellikle bir alandan diğer bir alana adapte olma çözümleri için beceriyi özetler.

    10. Leonardo’dan öğrenin. Yazar Michael Gelb, yeni kitabında Leonardo Da Vinci gibi nasıl düşünülür, en büyük Rönesans adamında işe yarayan bazı beyin geliştirme stratejilerini sunuyor. Ormanı öğrenme ve ters elinizle resim çizme gibi konuları da içeriyor.

    11. Dikkatinizi verin. Sadece toplantıdan birkaç saniye sonra bir kişinin adını unuttuğunuz oluyor mu? Problem hafıza değil, konsantrasyondur. Yaşlanırken, bilinçli olarak hafıza bankamıza kendi kendimize bilgi koymamız gerektiğini hatırlamalıyız.

    12. Mozart dinleyin. Wolfgang’ın müziğine maruz kalan bir beyin daha kompleks bağlantılar geliştiriyor. Bu da daha fazla bilgi için daha hızlı, entegre olmuş erişime izin veriyor.

    13. Zekânızı geliştirmek için vücut egzersizi yapın. Uzmanlar, aerobik antrenmanın okul performansından sinir iletim hızına kadar her şeyi geliştirdiğine inanıyorlar. Egzersiz gerçekten yapılmasını mantıklı kılan birçok yarara sahip.

    14. Yeni şeyler deneyin. Yaşamının sonuna yakın, empresyonist ressam Henri Matisse, fırçaları harika kâğıt kesikleri serileri yaratmak için kullandığı makas ile değiştirerek sanatını tekrardan canlandırdı. Yaratıcı Davranışlar Dergisi editörü Psikolog Dean Keith Simonton, bu gibi deneyimlerin yaratıcılığın başarılı niteliği olarak ortaya çıktığını ifade ediyor. Yaratıcı ve yaratıcı olmayan kişilerin karşılaştırıldığı bir çalışmada temel farkın birinin yeni şeyler öğrenme konusunda daha açık olduğunu diğerinin ise olmadığını gösterdi.

    15. Dikkat dağılma olayını sonlandırın. Alakasız uyarıcılar tarafından bombardıma tutulursanız, odaklanmanız çok zor olur. Kesinlikle bir şeyi yapmalıysanız ( örneğin bir raporu tamamlama) telefonun fişini çekebileceğiniz ve konsantre olabileceğiniz bir otel odası kiralamayı deneyin.
    Tutkularınızın peşinden gitmeyi sakın unutmayın! Son günlerde bir Hollandalı psikolog satranç ustalarını santranç büyük ustalarından neyin ayırdığını bulmaya çalışıyor. Her gruba test uyguladı- IQ, hafıza, boyutsal akıl yürütme-. Onlar arasında test farklılığı bulamadı. Tek farklılık büyük ustaların satrançı daha çok sevmeleriydi. Ona karşı daha tutkulu ve daha çok bağlıydılar. Tutku, yaratıcılığın anahtarı olabilir.
     
  2. dderya
    Uykumvar

    dderya kOkOşŞ AdminE

    Katılım:
    29 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    12.128
    Beğenileri:
    7.955
    Ödül Puanları:
    11.080
    Cinsiyet:
    Kadın
    Meslek:
    Öğrenci
    Yer:
    izmir :)
    Banka:
    198 ÇTL
    2011 de yapılan bir araştırmada insan zekasının %50 sinin genetik, %50 sinin çevresel olduğu kanıtlanmıştı. Yani bir insanın zeki olması için sadece anne ve babasının zeki olması yeterli değil. Çevresel uyarıcılar aracılığı ile zekanın geri kalan %50 lik kısmının geliştirilmesi gereklidir.

    Zekanın en hızlı geliştiği dönem, insanların doğup dünyaya yeni tanıyan gözle baktığı çocukluktur. İnsanlar çocuk yaştayken hergün zekalarını zorlayan yeni bir durumla karşılaşır ve beynini organize ederek sürekli yeni duruma adapte olmaya çalışır. Bu durum dünyayı yeterince tanıdığını düşünene kadar devam eder. Artık herşey rutin hale gelir ve zekanın gelişme hızı da yavaşlar. Çünkü zekanın gelişmesini tetikleyen durum yoktur ya da ihtiyaç kalmamıştır.

    İnsanların zeka gelişimi eğer ortadaki bilgi sınırsızsa hiç durmadan ilerler. Tıpkı bir çocuk zekasında olduğu gibi yeni uyarıcılarla, sizleri şaşırtan durumlarla, ilginç faktörlerle karşılaştığınız sürece zekanız zorlanmaya başlar ve doğal olarak gelişir. Bunun aksine rutin bir hayat sürerseniz malesef zeka seviyeniz hızla düşecektir. Çünkü rutin bir hayat sırasında hayatınızı devam ettirmeniz için gerekli olan zeka düzeyi genellikle birşeyleri keşfetme, yeni birşeyler deneme, birbiri ile aynı olmayan süreçler yaşamaya göre daha düşük zeka seviyesi yeterli olacak ve gerilemeye devam edecektir.

    Zeka seviyenizi sürekli artırmak ve kendinizi şaşırtacak düzeyde geliştirmek mümkün. Aşağıda sıraladığımız davranışları gerçekleştirmeniz ve gelecekte de bu davranışlara devam etmeniz kısa zamanda daha iyi işleyen bir beyine sahip olmanızı sağlar.

    1. Vücutta yıkıma (katabolizma) sebep olan ve yıkım sürecinin olması gereken zamandan daha erken başlamasına neden olan alkol ve sigara gibi zararlılardan mutlaka uzaklaşın.
    2. Doktorunuza danışmak önkoşulu ve düzenli olmamak kaydıyla (bazen 2 günde bazen 4 günde gibi) B12, B6 ve B1 vitamini, arada sırada ise multi-vitamin alın. (Vitaminlerin düzenli ve sık kullanılması önerilmemektedir.)
    3. Haftada bir gün mutlaka yağlı balık tüketin. Beyninizin %60’ı yağdan oluşur. Omega-3 yağlı balıklarda bol bulunur ve beynin doğru çalışmasında önemli katkıları bulunmaktadır.
    4. Mutlaka hergün egzersiz yapın. Dr. Daniel Amen (Psikiyatrist) tarafından yapılan bir araştırmada, anksiyete (endişe bozukluğu/depresyon) rahatsızlığı görülen iki grubun birincisine doktora göre en iyi anti-depresan verilmiştir ve ikinci grubun ilaçsız olarak düzenli egzersiz yapması sağlanmıştır. Her iki grup 4-6 hafta arasında hastalıktan kurtulur fakat birinci grupta 4-6 hafta sonrası daha fazla gelişme gözlenmezken ikinci grupta psikolojik sağlığın gelişiminde devamlılık sağlandığı bulunur ve bu durum daha kalıcı olumuştur. Egzersiz ve spor yapmayan kişilerde beyin içi kan dolaşımı yavaşlamaktadır. Bu durum insanların küçük bir tetikleyiciden aşırı etkilenmesine sebep olmakta ve kolay depresyona giren yapılar oluşmasına neden olmaktadır. Bu durum düzenli egzersizle kan dolaşımını artırarak düzeltilebilmektedir ve zeka düzeyinde doğal olarak farkedilir gelişmeleri beraberinde getirdiği kanıtlanmıştır.
    5. Sizi üzen filmleri(dram,korku,depresif sanat filmleri,şiddet), müzikleri(arabesk,ağıt) derhal terk edin. Bu tür davranışlarda bulunmanız sizin dünyadaki renkleri daha az farketmenize, negatif yönlerinize odaklanmanıza neden olacaktır. Örneğin Türkiye’deki dizi ve filmlerin genellikle dram ve şiddet içeriyor olması bir düşük zeka göstergesidir. Bir komedi filmi yapmak çok zordur, çünkü insanları güldürmek zor bir iştir fakat insanları ağlatmak çok basittir, zeka gerektirmez. Sonuç olarak zeka dolu bir komedi filmi izlemek doğal olarak zekanızı artıracaktır.
    6. Mimiklerinizi daha fazla kullanın. Örneğin, işaret ya da bir durumu anlatma için kullanılan bir “göz kırpma” hareketi karşınızdakine ve kendinize “güven” verir ve zekanızın aktif olduğunun kendiniz tarafından fark edilmesini sağlar.
    7. Çevrenizdeki insanları değiştirmeye çalışmayın. Bu davranış sizin zeka düzeyinizi ve onların zeka düzeylerini düşürecektir. Çevrenizdeki insanları kendi kalıplarınıza sokmaya çalışırsanız onlar sınırlarını aşmayan, yaratıcılıkları öldürülmüş birer beden halini alırlar ve bu onlardan daha fazla sıkılmanıza sebep olur. Çevrenizdeki insanların beyinlerini özgür bırakırsanız sizi şaşırtmaya devam edecekler ve zekanızın gelişmesine faydalı olacaklardır. Aynı zamanda sıkıcı olmayacaklardır.
    8. Eğer bir seyahat/gezi planınız varsa ve seçenekleriniz arasında daha önce gittiğiniz bir yer ya da gitmediğiniz bir yer varsa gitmediğiniz yeri tercih edin. Sonucu kötü olsa ya da beklediğiniz gibi olmasa bile yeni bir yaşantı edinmiş, beyninizin hücreleri arasında düşünemeyeceğiniz kadar yeni bağ kurmuş olursunuz.
    9. Eğer kiloluysanız fazla kilonuzdan yavaş bir şekilde kurtulun ve yemek için yaşamayın, yaşamak için yemek yiyin. Fazla kilolu olmak genellikle özgüveni sarsar ve depresif bir hal almaya iter. Bu durumda zihniniz düşünmek için boş değildir, sürekli rahatsız eden bir uyaran var demektir.
    10. Mutlaka bedeninizi kullanmanızı gerektirecek hafif bir spor dalı ile ilgilenin. Tenis, basketbol, masa tenisi, yüzme, hafif koşu, volybol… gibi fakat futbol, dövüş (boks, taekwondo…), sürat koşusu… gibi bedeni aşırı zorlayan sporlar profesyonel olarak yapılmalıdır tercih etmeyiniz.
    11. Buluş yapmak ya da yeni bir ürünü oluşturmak için haftada en az bir saatinizi ayırın. Alet kutusuna ve malzemelere boş boş baksanız ve ne yapacağınıza karar veremeseniz bile bunu yapın, siz o anda göremeseniz bile beyniniz çalışmaya devam edecek ve birgün yeni birşey yapma fikri kafanızda parlayacaktır. Örneğin bir elektronik hobi dükkanına gidip güneş enerjisi ile cep telefonu şarj etme projesini gerçekleştirebilirsiniz. Bunun yanında bilim ile ilgilenmek zekayı artıran önemli bir etkendir.
    12. Bir yerde beklemekten sıkıldıysanız kağıt kullanmadan sayılarla oynayın. Kafanızdan bir sayı düzeni tutturun ve düzenli işlemlerle nereye kadar gidebileceğinizi izleyin. Bir süre sonra beklemediğiniz kadar ileri işlemlere daha rahat gittiğinizi farkedeceksiniz.
    13. Satranç oynayın. Satranç, karar verme becerinizi geliştirecek ve risk alırken bilinçli davranmanızı sağlayacaktır. Önünüze çıkan fırsatları görmenize olumlu yönde etki edecektir.
    14. Yazı yazın. Uzun yazılar yazarsanız ifade yeteneğinizin geliştiğini, derdinizi anlatmada daha başarılı olduğunuz göreceksiniz. Eğer sürekli yazmaya devam ederseniz sadece eski yazılarınıza bakarak ne kadar geliştiğinizi görebilirsiniz. Çünkü eski yazılarınızdaki ifade bozuklukları gözünüze daha net çarpacaktır. “Bunu ben mi yazmışım?” gibi durumlarla oldukça fazla karşılaşmanız mümkün. Bu sizin gelişmekte olduğunuzun net göstergesidir.
    15. Beyninizi sürekli kullanın. Örenğin bir alışveriş listesini kağıda yazmak yerine ezberleyin, “işleyen demir ışıldar” atasözü beyin için oldukça geçerlidir.
     
Benzer Konular
  1. Celal28-
    Mesaj:
    0
    Görüntüleme:
    1.169
  2. ZeyNoO
    Mesaj:
    0
    Görüntüleme:
    481
  3. arz-ı hal
    Mesaj:
    0
    Görüntüleme:
    598
  4. ZeyNoO
    Mesaj:
    0
    Görüntüleme:
    563
  5. 'katniss'
    Mesaj:
    0
    Görüntüleme:
    355
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş