1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Zihinsel Yetersizlik

Konusu 'Engelleri Aşalım' forumundadır ve ZeyNoO tarafından 14 Ekim 2010 başlatılmıştır.

  1. ZeyNoO
    Melek

    ZeyNoO ٠•●♥ KuŞ YüreKLi ♥●•٠ AdminE

    Katılım:
    5 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    58.480
    Beğenileri:
    5.784
    Ödül Puanları:
    12.080
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Muhasebe
    Yer:
    ❤ Şehr-i İstanbul ❤
    Banka:
    3.064 ÇTL
    Dünya sağlık örgütünün (WHO) verilerine göre dünya nüfusunun % 3'ü zihinsel engelli. Ülkemizde ise zihinsel engelli birey sayısının 3 milyon civarında olduğu var sayılmaktadır. İnsanlığın var olması ile birlikte, hem tüm insanları ortak kılan hemde bir birinden ayıran bir özellik olarak olarak kabul edilen zekanın günümüze kadar Binet, Wechsler, Thorndike gibi birçok bilim insanı ve otorite tarafından değişik tanımları yapılmıştır.


    Genel olarak zekayı bir potansiyel olarak kabul edelim ve tam ortasından bir çizgi geçtiğini var sayalım. Doğal olarak bu çizginin alt ve üst bölgeleri olacaktır. Buna göre çizginin üstü olumlu ve derece derece yükselen bir yeterlilik olarak kabul edilirken, çizginin altı ise yetersiz ve derece derece azalan bir durum olarak kabul edeceğiz.

    İşte tam bu noktada çizginin altında yer alan çocuklarda zihinsel yetersizlik (gerilik) durumu görülebilir. Zihinsel geriliğin tanımı da birçok otorite tarafından yapılmıştır. Günümüzde Özel Eğitim alanında olagelen yeni gelişmeler ve bakış açıları perspektifinde bu tanımlar dahada netlik kazanmıştır. Ancak geçmişten günümüze değin yapılan “Zihinsel Yetersizlik” tanımları genel olarak, “Doğum Öncesi, sırası ve sonrası süreçte multifaktöryel (birçok nedene) bağlı olarak çeşitli gelişim alanlarındaki yetersizlikler, normallerden önemli derecede gerilik veya sınırlılık olduğu ve oluşan tahribatların etkisine göre derecelendirilen (gruplandırılan ) bir durum olduğu şekilindedir.

    Bu gruplar genel olarak söyledir,

    a) Çok ağır düzeyde zihinsel gerilik (İdyo)

    b) Ağır düzeyde zihinsel gerilik (Embecil)

    c) Öğretilebilir zihinsel gerilik (Debil)

    d) Eğitilebilir zihinsel gerilik (Moran)

    e) Ağır öğrenenler (Sınır düzeyde olanlar) Şeklindedir.


    Dünyadaki her birey biriciktir ve ayrı bir değerdir. Bireyin şu veya bu şekilde farklı olması bu değeri etkilemez. Bu bireylerin da ilgi, sevgi, bakım, koruma, eğitim, istihdam gibi gereksinimleri vardır.

    Bu bireylerin değerli olduklarını hissettirelim ve kendilerine olan güvenlerini örselemeyelim. Toplumsal gelişimlerine katkı sunmak için çeşitli sosyal aktivitelere katılımlarını sağlayalım. Birçok gelişim düzeyinin normal bireylere göre yavaş seyrettiğini ancak pek çok işin bizim desteğimizle başarabileceklerini bilelim. Uyulması gereken kuralları açık net ve kesin söyleyelim. Çok sık tekrarlayalım.

    Kendini ifade edebileceği ortamı hatırlayalım, ona cesaret verelim ve çabasını ödüllendirelim. Onların yapacaklarını biz üstlenmeyelim. Aile okul ve diğer eğitimciler olarak hepimiz bu bireylere karşı aynı tavrı sergileyelim. Olumlu yaptığı her işi içten övgü ile tekrar ettirelim. Yapamadıklarını hoş görelim. Hastalık ve kazalara karşı koruyucu olalım. El becerilerini geliştirici çalışmaları ve sosyal hayata ilişkin her türlü işi sık sık yaptıralım. Kendisi ile ilgili (özbakım) işlerini gereken yaşlarda öğrenmesini sağlayalım.
     

Sayfayı Paylaş