1. * 5651 Sayılı Kanun'a göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur.
    * Telif hakkına konu olan eserlerin yasal olmayan şekilde paylaşıldığını ve yasal haklarının çiğnendiğini düşünen hak sahiplerinin İLETİŞİM bölümünden bize ulaşmaları durumunda ilgili şikayet incelenip gereği 1 (bir) hafta içinde gereği yapılacaktır.
    E-posta adresimiz

Zinde beyne sahip olmanın tek yolu egzersiz

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve ~meLek~ tarafından 20 Ekim 2013 başlatılmıştır.

  1. ~meLek~
    Cadı

    ~meLek~ GalataSaray'ım

    Katılım:
    15 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    3.052
    Beğenileri:
    188
    Ödül Puanları:
    3.330
    Cinsiyet:
    Bayan
    Meslek:
    Öğrenci (:
    Yer:
    Napcan geLcenmi ki?
    Banka:
    109 ÇTL
    Uzmanlar, sağlıklı beden ve beyne sahip olmak için haftada en az 4 gün 30-45 dakikalık hafif yürüyüş yapılması gerektiğini söylüyor.

    Unutkanlık, yaşlanmaya başlayan insanın en önemli korkularından biri. Özellikle orta yaşlarda başlayan bellek kayıplarının normal olduğunu belirten uzmanlar, unutkanlığı önlemenin en kolay ve pratik yolunun yürüyüş olduğunu söylüyor.

    Harvard Tıp Okulu Öğretim Üyesi Dr. Aoron P. Nelson, zinde bir beyne sahip olmanın temel kuralının her gün egzersiz yapmaktan geçtiğini belirtiyor. Günde 30-45 dakika, haftada en az 4 gün yürümeye, iş saatlerinde daha çok aktif olmaya, kısa mesafelerde taşıt kullanmamaya özen gösterilmesini tavsiye eden Nelson, özellikle yürümenin beyin sağlığı ve yeniden yapılanma sürecini olumlu yönde etkilediğini ifade ediyor. Beynin yeni yetenekler kazanabilmesi, beyin hücreleri arasında güçlü ve yoğun yeni bağlantılar oluşturabilmesinin başlıca desteklerinden birinin de düzenli ve ılımlı egzersizler olduğunu aktaran Nelson, şu önerilerde bulunuyor:

    Özellikle beyni etkileyen ilaçları doktor önerisi olmadan kullanmayın.

    Reçetesiz satılan ilaçları rastgele yutmayın.

    E ve C vitamini gibi antioksidan ve vitaminlerden yararlanın.

    Yeteri kadar B, özellikle B12 vitamini aldığınızdan emin olun.

    Hayata bağlı kalın, huzurunuzu korumaya ve güçlendirmeye bakın.

    Hayatınıza önem katan bağları sıkılaştırın.

    Dostlarınıza, işinize, hemşerilik ve vatandaşlık bağlarınıza, inançlarınıza daha sıkı sarılın.

    Aileniz ve arkadaşlarınızla olumlu ilişkiler kurmaya ve sosyal aktivitenizi çoğaltmaya çalışın.

    Unutkanlığa neden olan alkolü kullanmayın.

    Stresten uzak durun.

    Her gün yeni şeyler öğrenmeye devam edin.

    Kendinize yeni spor, hobi, araştırma alanı bulun.

    Televizyon seyretmek gibi pasif faaliyetleri azaltın.

    Adem Elitok
     

Sayfayı Paylaş