• Kazandığınız her 1000 ÇTL birikiminizi 5 TL ile değiştirip ödeme alabilirsiniz...

Fruktoz nedir ?Zararları nelerdir? Fruktoz hangi besinlerde bulunur?

AybüKe

Şimdi Onlar Düşünsün
V.I.P
Üye adı stili (hediye)
Fruktoz nedir ve zararları nelerdir? Fruktoz hangi besinlerde bulunur?

Birçok besinde madde olarak bulunan fruktozun ne olduğunu biliyor musunuz? Peki fruktoz nedir ve zararları nelerdir? Fruktoz hangi besinlerde bulunur? Sizler için severek tükettiğimiz besinlerde bulunan fruktoz hakkında merak edilenleri araştırdık. Özllikle diyabet ve kalp hastalığı olanlar için tehlikeli olan şeker tadı veren froktoza dair her şeyi haberin detayında bulabilirsiniz.
Vücudun gerekli enerjisi için doğada buluna bir takım besinlere ihtiyaç duyar bu besinlerde fruktozyani şeker bakımından zengin oldukları için vücudun enerji ihtiyacını karşılarlar. Ancak bu doğal şeker işlem gördükten sonra tüketildiğinde yarar yerine ciddi sorunlara yol açabilir. İşlem gören bu şeker ebsini tamamen bir toksine döner. Bu da kandaki şekerin artmasına, karaciğerin yağlanmasına ve vücudun yağlanmasına neden olur. Kandaki ürik asidinin artışı kemik aralarında ödeme, böbrek taşı oluşumuna ve gut gibi sağlık sorunlarına zemin hazırlar. Yapılan bazı araştırmalarda hücre köklerinin mutasyona uğraması da kanserli hastalıklarının yaşanmasına neden olur. En çok diyabeti tetikleyen fruktoz ile ilgili Diyabet birliği vücudun en fazla 30 - 60 gram arası alınması gerektiğini öneriyor. Vücudun günlük enerjisini artıracak miktarın bu olduğunu belirleyen uzmanlar kadınlar ve erkekler arasında fark olduğunun da altını çiziyor. Kadınlara oranla erkeklerin bu gramı daha fazla olmalıdır. Metabolik sendrom riskini artıran fruktoz yararlı diye tükettiğimiz bazı besinlerde de yer alır.
doğal fruktoz besinler
doğal fruktoz besinler
FRUKTOZUN ZARARLARI NELERDİR?
-
Hücrelerin çeşitli sebeplerden ötürü DNA'sının bozulması ile mutasyona uğramasına bunun sonucundan da kanserli hastalıkların yaşanmasına sebep olur. Vücuda dengesizce alınan fruktoz ise hücrelerin çoğalmasına ve hızla kanserin vücutta artmasına zemin hazırlar. Özellikle rahim, meme ve böbrek kanserlerinin bu nedenle yaşanma olasılığı yüksektir.
fruktoz kanserli hücre

- Karaciğer vücuda alına toksin ve yağları biriktirir daha sonra dışkı ve idrar kanalları aracılığı ile atar. Ancak vücuda fazla alınan karbon şeker yani fruktoz karaciğerin fonksiyonunu bozmasının yanı sıra yağ ve toksinlerin atılmasını engelleyerek. Karaciğerdeki toksinlenmenin artmasına neden olur.
karaciğer yağlanması
karaciğer yağlanması
- Kan basıncını artırarak yüksek tansiyona ve diyabete yol açar. Vücuda aynı anda alınan işlenmiş şeker ve tuz hipertansiyon gibi hastalıkların artmasını sağlar. Uzmanlar özellikle yaşlıların, hamilelerin ev çocukların bu iki türü aynı anda tüketmemesini tavsiye eder.
fruktoz yüksek tansiyon
fruktoz yüksek tansiyon
- Vücutta belli oranda ürik asit bulunur. Bu asit organlar arası alışverişi sağlar. Ancak bu asidin oranı artınca romatizma ve gut hastalıklarının ortaya çıkma olasılığını artırır. Böbrek bezlerinin çalışmasını yavaşlatarak kum ve taş oluşumuna neden olur. Kemik ve kas aralarına yerleşerek ödeme sebebiyet verir.
kas ve kemiklerde artan ürik asit
kas ve kemiklerde artan ürik asit
- Fruktozun neden olduğu en korkunç hastalık ise obezitedir. Obezite insülin ve vücudun yağ bağlama durumlarında gözlemlenir. Fruktoz işlenmiş gıdalarda fazla olduğundan hazır gıda besinleri bu bakımdan oldukça tehlikelidir.
fruktoz obezite
fruktoz obezite
FRUKTOZ İÇEREN BESİNLER NELERDİR?
SAĞLIKLI FRUKTOZLU BESİNLER

İşlem görmedikleri için uzmanların sıklıkla doğal yollarla alınması gereken şeker enerjisi olduğunu vurgulayan besinler içerdikleri fruktoz gramlarına göre;
1 gram; patates, mandalina, limon, lahana, bamya
5 gram; ahuıdudu, ananas, enginar, böğürtlen, domates suyu, kivi, şeftali
9 gram; Üzüm suyu
20 gram; portakal, çilek, kuru meyveler, pekmez
40 gram; bal, incir, pancar, mısır
işlenmiş fruktozlu besinler
işlenmiş fruktozlu besinler
HASTALIKLARA NEDEN OLAN FRUKTOZLU BESİNLER
-
Uzun süre tüketilmek için kullanılan dondurulmuş besinlerde
- Kurulu konserve meyve sularında
- Fırın mamülleri
- Tahıllı ürünlerde ve atıştırmalıklar
- Ketçap, mayonez, ranch sos
- Enerji içeceklerinde
- Sanayi ortamında yapılan turşularda
- Gazlı içeceklerde
 

Top