• Merhaba Ziyaretçi
    "En Güzel Ekran Resmi Yarışması" içiin anket açıldı. İlgili ankete BURADAN ulaşabilirsiniz. Sizi de ankete oy vermeye davet ediyoruz...

Sağlık İçin Süt İçin

Papatya

I always believe in miracles...
V.I.P


Bireylerin sağlıklı ve güçlü olarak yaşamasında, ekonomik ve sosyal yönden gelişmesinde, refah düzeyinin artmasında yeterli ve dengeli beslenme temel şartlardandır.

Hastalıklarla İlişkisi Araştırılıyor
İnsan yaşamının her evresinde gerekli olan süt, C vitamini ve demir dışında makro ve mikro besin öğeleri için iyi bir kaynaktır. Özellikle çocukluk, gebelik-emziklilik ve yaşlılık dönemlerinde kemik sağlığı açısından önemi bilinen sütün; obezite, kanser, hipertansiyon gibi kronik hastalıklarla ilişkisini gösteren araştırmalar da mevcuttur.

Süt Tüketmiyoruz
Ülkemizde süt içme alışkanlığı yaygın değildir. Yapılan araştırmalar ülkemizde bu besin grubunun tüketim düzeyinin önerilen miktarların çok altında olduğunu göstermektedir. Tüketilen bütün içecekler arasında ne yazık ki sütün payı sadece % 9' dur. Kişi başına yıllık içme sütü tüketimi ülkemizde sadece 24 lt.dir. Oysa bu miktar birçok Avrupa ülkesinde 100 litrenin üzerindedir.

Her Yaş Grubu Tüketmeli
Süt, insan organizması için gerekli pek çok besin öğesini bileşiminde hemen hemen yeterli ve dengeli bir şekilde içeren ve insan organizmasında %80 civarında kullanılan çok önemli bir besin maddesidir. Yaşamın başlangıcından itibaren, her yaş döneminde sağlıklı beslenmede çok önemli bir yere sahip olan sütün, içeriğindeki kalsiyumun, süt ve süt ürünleri olmadan alınması mümkün değildir.

B12 İhtiyacını Karşılıyor
Kalsiyum tüketimi ile kemik yoğunluğu arasında sıkı bir ilişki vardır. Süt ve süt ürünlerinin kemik yoğunluğunun en üst noktaya ulaştığı yirmili yaşlara kadar tüketilmesi, kemik yoğunluğunun artmasına neden olmaktadır. Her yaş grubunun günde en az 2 su bardağı süt veya süt ürünlerini tüketmesi gerekmektedir. Günde bir bardak süt içen bir çocuk, protein ihtiyacının %35' ini, kalsiyum ihtiyacının %52' sini, B12 vitamini ihtiyacının %98' ni karşılayabilmektedir.

Çocuğunuza Süt İçme Alışkanlığı Kazandırın
Çocuklarımızda malnütrisyonun hala önemsenecek düzeyde olduğu ülkemizde, bu denli değerli besin maddesinin tüketiminin artırılması ve özellikle hayatımız boyunca sahip olduğumuz alışkanlıkların edinildiği en önemli dönem olan çocukluk ve gençlik dönemlerinde süt içme alışkanlığının kazanılması çok önemlidir.

Geleceğe Yatırım Yapın
Süt tüketimi sağlıklı bir toplum oluşturulmasının yanında osteoporoz gibi ülkemizde özellikle ileri yaş kadınlarda sıklıkla görülen ve tedavisi için bütçemizden önemli bir yer ayırdığımız önlenebilir kemik hastalıklarının görülme sıklığı ve sağlık harcamalarının azaltılmasına da çok önemli bir katkıdır.

Vitamin Deposu
İnsan için elzem vitaminlerin neredeyse hepsi sütte bulunmaktadır. Süt kalsiyum, fosfor, magnezyum, potasyum, çinko gibi mineraller için iyi bir kaynaktır. A, D, E ve K vitaminleri süt yağı ile ilişkili olarak yer almaktadır. Süt yağı azaldıkça yağda eriyen vitamin içeriği de azalmaktadır.

Sağlığın yaşam boyu korunması için yeterli ve dengeli beslenmede süt ve süt ürünleri tüketimi büyük öneme sahiptir. "27 Eylül Dünya Okul Süt Günü" olması nedeniyle; besin öğesi içeriği açısından dengeli olan süt ve süt ürünlerinin tüm yaş gruplarının tüketmesi gerektiğini hatırlatarak, sağlıklı günler dileriz.


 
Top