• Merhaba Ziyaretçi
    "En Güzel Ekran Resmi Yarışması" içiin anket açıldı. İlgili ankete BURADAN ulaşabilirsiniz. Sizi de ankete oy vermeye davet ediyoruz...

THY Uçuş Saatini Değiştiren Yolcuya 100-150 Euro Teklif Ediyor

kAşİf

Düşünmek lazım..
Özel üye
THY, kapasiteden fazla bilet sattığı uçuşlarda, yolculara bir sonraki uçuşa geçmeleri karşılığında 150 Euro'ya kadar para teklif ediyor.

Havaların ısınmasıyla birlikte hafta sonu sahil kentlerine kaçanlar, pazar akşamı dönüştü Türk Hava Yolları (THY) kontuarında ilginç bir teklifle karşılaşıyor. Uçuşların dolu olması nedeniyle yolcularına para teklif eden THY çalışanları, yolcularının bir sonraki ya da ertesi günkü uçuşlara katılmasını istiyor. Böylece uçakta yer açan THY, hem daha yüksek ücrete bilet satıyor hem de "overbook" (koltuk kapasitesinin üzerinde bilet satışı) sorununu aşmaya çalışıyor.
UÇUŞ AYNI, TEKLİF FARKLI
Örneğin Dalaman'dan İstanbul'a uçacak biletli bir yolcu check-in yaptırmak için havalimanına geldiğinde kontuardaki THY yetkilisinin bilet değiştirme önerisiyle karşılaşıyor. Yetkili yolcuya, "Bir sonraki uçuşumuzda yer almak ister misiniz? Eğer kabul ederseniz 100 Euro vereceğiz" diyor. Bu teklif uçuşa kısa süre kala daha da yükseliyor. Teklif 150 Euro'ya kadar çıkıyor. Yolcu teklifi kabul ederse yetkili kasada para olması durumunda yolcuya anında ödeme yapıyor. Bu teklif bazı yolcular tarafından olumlu karşılanıyor. Bazı ise kabul etmeyerek uçuş saatinde ısrar ediyor.
600 LİRAYA YAKLAŞTI
Yaz aylarıyla birlikte, İstanbul-Dalaman, İstanbul-Bodrum, İstanbul-İzmir ve İstanbul-Antalya uçuşlarının bilet fiyatları da yükseldi. Bu hatlarda hafta sonu gidiş-dönüş bilet fiyatları 600 liraya yaklaştı. Yaşanan yoğunluktan dolayı yolcuların mağdur olmaması için çalıştıklarını anlatan THY yetkilileri, şu bilgileri verdi: "Overbook olan uçuşlarda, uçağa binemeyen yolcularımızın sayısını azaltmak için bu tür teklifler yapılıyor. Her teklifin farklı bir matematiği var. Bu yüzden de THY yetkilileri yolculara farklı seçenekler sunabiliyor" dedi.
OVERBOOK NEDİR?
Havayolu taşımacılığında zaman zaman yolcular bilet ve rezervasyonları olmasına rağmen çeşitli neden-lerle uçuşa gelmemekte. Bu yolcuların etkisini azaltmak için dünyadaki diğer tüm havayolu şirketleri gibi Türk Hava Yolları (THY) da bazen koltuk kapasitesinin üzerinde rezervasyon yapıyor. Bu durumda bazı yolcular uçakta yer kalmadığı için seyahat edemiyor. Bu durumla karşılaşan yolcular THY'nin "Dayanışma Sistemi Yönergesi" gereği tazminat ve ek hizmet talep edebiliyor. Bu tazminatlar uçuş mesafesine ve yoğunluğa göre değişkenlik gösteriyor. Uzak mesafelerde bedava "business" bilet teklifi de yapılabiliyor.
YOLCU PARAYI NASIL ALIYOR?
Türk Hava Yolları, kapasitesinden fazla bilet sattığı uçuşlarda mağdur olan ya da teklif yaptığı yolculara para ödüyor. Bu paranın limiti ise uçuş mesafesine göre değişkenlik gösterebiliyor. Yolcu teklifi kabul ettiği sırada kasada para versa, THY görevlisi anında ödeme yapıyor. Eğer kasada nakit yoksa bir kupon hazırlanıyor. Bu kuponu yolcu "THY bilet satış" noktalarında nakite çevirebiliyor ya da yeni bir bilet alırken kullanabiliyor. (Kaynak:Hürriyet)
 
Top