• Merhaba Ziyaretçi
    "En Güzel Ekran Resmi Yarışması" içiin anket açıldı. İlgili ankete BURADAN ulaşabilirsiniz. Sizi de ankete oy vermeye davet ediyoruz...

Yürümenin 20 Faydası

TeBeSSüm

Pamuk Prenses 🌸
Süper Moderatör
Yarışma Birincisi
Yürümenin 20 faydasını biliyor muydunuz?

1)Metabolizmayı hızlandırır.

2)Kalp kası ve diğer kasları kuvvetlendirir, daha etkin çalışmasını sağlar.

3)Koroner kalp hastalıklarına karşı koruyucu rol oynar.

4)Kilo kontrolünü sağlar.

5)Dolaşımı düzenler, kalp, damar, beynin damarsal hastalıklar riskini azaltır.

6)Kan basıncını düzenler.

7)Sindirimi kolaylaştırır.

8)Solunum kapasitesini arttırır.

9)Şeker, yüksek tansiyon gibi birçok hastalık için koruyucu ve tedavi edici rol oynar.

10)Vücuda sağlık ve zindelik kazandırır.

11)Kan yağlarının düzenlenmesini sağlar. İyi huylu kolesterolü (HDL) yükseltirken kötü huylu kolesterolü (LDL) azaltır.

12)Kemiklerin kuvvetlenmesini sağlar, osteoporozu engeller.

13)Eklem ve kas esnekliğini arttırır.

14)Bel boyun ağrılarının hafifletir.

15)Sindirime yardımcı olur.

16)Salgılanan hormonlar sonucu psikolojik olarak iyi hissetmemizi sağlar.

17)Bağışıklık sistemini güçlendirir.

18)Yaşlanma süresini geciktirir.

19)Düşünsel yeteneklerin gelişmesine katkı sağlar.

20)Özellikle yaşlılarda fiziksel fonksiyonların iyileşmesinde katkıda bulunarak günlük yaşantılarında daha kolay sürdürebilmelerine yardımcı olur.

Nelere dikkat edeceğiz?

1)1 yıl ve daha uzun süredir hareketsiz kişiler,

2)40yaş üzeri ve hiç egzersiz yapmamış olanlar,

3)Diyabet, hipertansiyon, diğer sistematik hastalığı bulunanlar,

4)Hamileler,

5)Baş dönmeleri ve baygınlık nöbeti geçirenler doktor kontrolünden geçmelidirler.

Asla yapılmayacaklar:

1)Risk grubunda iseniz hekimlerinizin olurunu almadan programınıza başlamayın.

2)Çok sıcak havalarda ve günün sıcak saatlerinde yürümeyin.

3)Şikayetleriniz var ise bunları önemseyip yürüyüşe ısrarla devam etmeyin.

4)Herhangi bir enfeksiyonunuz var ise kendinizi iyi hissetseniz bile yürüme programınıza ara verin ya da düşük tempoda daha kısa süre yürüyün.

5)Kendi kişisel programınız dışında size uygun olmayan egzersiz programlarına uymaya çalışın.

6)Susadığınızda su içmeyi ertelemeyin.

7)Basit nedenlerle programınızı ertelemeyin.

8)Fazla terlemek amacıyla naylon sentetik giysiler giymeyin.
 

Benzer konular

Top